czwartek, 5 marca 2015

Biografie - lubicie?

Właściwie zamierzałam zacząć od zamieszczania recenzji, ale zmienię to. Zacznę od krótkiego podsumowania czytelniczego.
Lubię czytać biografie, autobiografie i pamiętniki. Moja wirtualna biblioteczka wskazuje, iż przeczytałam ich 67.  Postaram się je wymienić w następnych postach
Mój ulubiony biograf to oczywiście Mariusz Urbanek.
A ulubione autobiografie? To takie , w których autor coś mówi o życiu, o człowieku, gdy wskazuje na jakiś zakres rzeczywistości, której w życiu doświadczył i może o niej powiedzieć coś mądrego.
Ciekawi mnie co inni sądzą o biografiach.

4 komentarze:

  1. Mnie w biografiach urzeka i fascynuje to, że mogę zobaczyć prawdziwego człowieka, z jego marzeniami, problemami, rozterkami, a nie monument, który obrasta znaną postać. Jeszcze bardziej wtedy mogę docenić talent, gdy widzę, że nie był wolny od słabości.
    Pozdrawiam gorąco Renax!
    M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie właśnie są biografie pisane przez Urbanka: widać w nich prawdziwych ludzi, a nie chodzące monumenty.

      Usuń
  2. Bardzo lubię - historie prawdziwe lub realne to moi faworyci. Fantastyka mnie męczy swoją "fantastycznością", biografie przyciągają prawdą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odpowiedź. Prawda chyba najbardziej przyciąga w biografiach.

      Usuń

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...