piątek, 13 marca 2015

Joanna Sałyga 'Chustka'

Książki o życiu i śmierci. Joanna Sałyga 'Chustka'





Joanna Sałyga, Chustka

Właściwie do tej książki powinnam ukuć nową półeczkę 'blogerskie', bo 'biograficzne' w tym kontekście trąci myszką. Po prostu mamy do czynienia z nowym gatunkiem literackim, takim synkretycznym, choć widzę podobieństwa gatunkowe z 'Dziennikiem pisanym nocą'.
Ale od początku.
Przede wszystkim dziękuję za pożyczenie mi książki. Dobra Duszyczko - uszczęśliwiłaś mnie.
Przyznałam książce 9 gwiazdek, w tym 8 za książkę, a 9-ta jest za nowatorstwo gatunkowe. Nie jestem znawczynią współczesnej literatury 'życiowej', jak to ładnie nazwałam, ale moim zdaniem, książka - gatunkowo- jest warta pracy teoretycznoliterackiej. To novum gatunkowe, warte opisania.
Ale powinnam przejść do wrażeń: 'miałam gulę w gardle'. Niesamowity język, bardzo ekspresywny, trochę epiki, trochę liryki. Pisanie TAKIEGO bloga wymagało odwagi do pisania ludziom o swoim życiu. Podziwiam więc takich bloggerów, i uważam, ze czynią wielką rzecz, bo dają ludziom nadzieję.
Pani Joanna, Chustka, była w moim wieku. Zostawiła małe dziecko, Syna, nie wiedząc co z nim będzie. To wywołuje reakcję czytelnika.
Pięknie pisała o tym wszystkim, z wielkim talentem pisarskim, bez wielosłowia, z ogromnym wyczuciem języka.
Każda kolejna strona przybliżała mnie do końca książki, ale i jednocześnie przybliżała do śmierci Chustki. Troszkę jestem rozdygotana po lekturze, bo nie czytałam bloga wcześniej. Dopiero dziś, wczoraj.
Uważam, że dzieląc się z czytelnikami swoim życiem, Chustka podzieliła się sobą i dała nam porządnie nowatorskie dzieło literackie.
9 gwiazdek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...