środa, 1 kwietnia 2015

Karol Wojtyła - Poezje

10 rocznica śmierci Jana Pawła II.
Pewnie byłam osobą dziwną, bo wtedy drażniły mnie te chorągiewki, za to teraz drażni mnie że tak prędko się zapomina.
Ja i wtedy i teraz zagłębiam się w MYŚL Jana Pawła II, bo to wielka spuścizna.
Będę jeszcze o tym pisać, ale dzisiejszy post poświęcę wierszowi, który mi pomaga w ciężkich chwilach. Pochodzi on z 'Pieśni o Bogu Ukrytym', napisanej w roku 1944.
Powtórzę, w roku 1944, czyli gdy w Polsce szalała okupacja, 'rzut beretem' był Auschwitz, a Karol Wojtyła pozostał na świecie kompletnie sam. I w takiej chwili pisze wiersz:

* * * (Miłość mi wszystko wyjaśniła...) Karol Wojtyła


      Miłość mi wszystko wyjaśniła,
      Miłość wszystko rozwiązała -
      dlatego uwielbiam tę Miłość,
      gdziekolwiek by przebywała.A że się stałem równiną dla cichego otwartą przepływu,
      w którym nie ma nic z fali huczącej, nie opartej o tęczowe pnie,
      ale wiele jest z fali kojącej, która światło w głębinach odkrywa
      i tą światłością po liściach nie osrebrzonych tchnie.
      Więc w tej ciszy ukryty ja - liść,
      oswobodzony od wiatru,
      już się nie troskam o żaden z upadających dni,
      gdy wiem, że wszystkie upadną.
(fragment 5 części I "Wybrzeża pełne ciszy"
utworu "Pieśń o Bogu ukrytym")
Z tego wiersza uczę się optymizmu i ufności w to, że dobro zwyciężą, że nie warto przejmować się chwilami, które przeminą. 
Jakaż siła woli i wiary musiała tkwić w Karolu Wojtyle?!

4 komentarze:

  1. Widzę najmocniej w swej pamięci najmocniej dwa dni związane z Janem Pawłem II , dzień Jego wyboru na Papieża i dzień odejścia. Dzień odejścia, myśli biegną do mieszkania, już nie naszego, malutkiej 7 miesięcznej Córki, nic nie rozumiejącej z naszego smutnego oglądania tv i wysłuchujących komunikatów. Odwiedził nas wtedy kolega męża. Mnie chyba najbardziej porusza "Tryptyk" Jana Pawła II. "Miłość jest silniejsza jest niż śmierć. Nie daj się zwyciężyć złu, ale zło dobrem zwyciężaj" - taki cytat mam w zasięgu wzroku :)
    Pozdrawiam Yanina od Jana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mną śmierć Papieża wstrząsnęła, ale i pokazała wartość życia. Wyboru nie pamiętam, bo byłam wtedy małym embrionem...

      Mam pytanie o 'Tryptyk'. W czyim wykonaniu jest piękniejszy? Bo są dwa, zdaje się?

      Usuń
  2. AuroraB z LC - Ja 10lat temu postanowiłam sobie, że póki będę żyła to zawsze 2.04 każdego roku w dniu rocznicy śmierci Papieża zawsze zapalę mu znicz/lampkę na znak że o Nim pamiętam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za te słowa. Pod ich wpływem skorygowałam tekst, usuwając 'świeczki'. Ale chorągiewki zostawiam jako symbol tłumu.

      Usuń

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...