wtorek, 31 marca 2015

Zmartwychwstanie - Obrazy


Witam Czytelników,
 Przed nami wyjątkowe święta, więc i ja wyjątkowo dzisiaj. Lubię 'stare' malarstwo. Wybrałam obrazy Zmartwychwstania, które najbardziej mi się podobają - czyli pełne świadków, często jakby przerysowane, a przez to symboliczne. I jeden współczesny.
 

 'Zmartwychwstanie' Andrea Mantgena




"Zmartwychwstanie" Pietera Brueghela Starszego i pracowni, 1563

Fra Angeliko: Zmartwychwstanie

Ikona Anastasis (Saloniki, Grecja). Jezus zstępujący do otchłani wydobywa Adama


Zmartwychwstanie (obraz z kręgu Dirka Boutsa)


Perugino „Zmartwychwstanie Chrystusa”

Zmartwychwstanie Pańskie, obraz Augustina Cranacha

Obraz Zmartwychwstanie - Artysta Krzysztof Iwin


Komentarza nie będzie, bo TAKA SZTUKA broni się sama. 
Ze swej strony zapraszam moich czytelników jutro do rocznicowego posta. Już 10 lat!

4 komentarze:

  1. Jakbym oglądał Malarstwo Białego Człowieka :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam taki sam gust estetyczny co Łysiak? No to nie sądziłam, że jest aż tak dobrze.
      Ja lubię starodawną sztukę.

      Usuń
  2. Otworzyłam post z myślą, że wybiorę obraz, który najbardziej mi się podoba, który w postaci kartki świątecznej chciałabym wysłać przyjaciołom. I okazuje się, że wszystkie są tak doskonale piękne, że ...nie wybrałam nic. Świetny wybór Izabelo! :)
    Jana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ja na kartkę wybrałabym Ikonę. Te bizantyjskie złocistości są piękne.

      Usuń

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...