niedziela, 12 kwietnia 2015

Robyn Young, Trylogia 'Bractwo"

Witam!
Dziś napiszę o trylogii średniowiecznej, która mnie zaczarowała. Natrafiłam na nią przypadkiem w sklepie z tanią książką i kupiłam ze względu na intrygującą okładkę. Książki są trzy, jak to w trylogii, rzecz jasna.
Akcja dzieje się w XIII wieku w Anglii,  Królestwie Jerozolimskim i Francji. Mamy królów, intrygi, templariuszy i sułtana. Bohaterem jest William Campbell. Dzieje się dużo! 
Książki są grube, ale naprawdę czyta się to jednym tchem, zapominając o świecie. A co więcej, to to, że autorka, historyczka z wykształcenia, pokazała barwny świat, czy raczej barwne światy. Jest fascynująco od początku do końca trzeciego tomu. To jest istotne, bo często mamy pierwszy tom ciekawy, a następne coraz słabsze, jakby się bateria wyczerpywała (patrz: Cykl 'Medicus').
Wiem, że dzisiaj w modzie jest Anglia i Tudorowie, ale może cofnijmy się w czasie do wieku wielkich bitew, wielkich rzezi, wielkich miłości, zdrad i intryg w wielkim stylu).  
Ja dodam, ze pierwszy tom czytam po angielsku, bo taką książkę zdobyłam, a już po kilku stronach zapomniałam, że to język obcy! To jest wielka sztuka tak napisać książkę, żeby czytelnik zapomniał, że czyta.
Teraz moje skromne opinie sprzed 2 lat:

BractwoZnalezione obrazy dla zapytania Brethren YoungTom 1 'Bractwo"
Opinia:
Znakomicie napisana opowieść historyczna, pełna rycerzy, mnichów, zdrajców i intryg. Moim zdaniem, zaleta książki są wartkie opisy i dynamizm postaci i zdarzeń. Chciałabym przeczytać pozostałe części.
8 gwiazdek
Crusade (Brethren Trilogy, #2)KrucjataTom 2: ' Krucjata"
Opinia:
Po tym, jak w zeszłym roku natknęłam się na powieść 'Brethern' i pochłonęłam ją 'jednym tchem' (nie przeszkadzało mi to, że było to grube tomiszcze zapisane drobnym drukiem po angielsku), w wakacje postanowiłam doczytać pozostałe tomy trylogii i poznać dalsze losy Willa.
Drugi tom jest naprawdę warty poświęcenia mu czasu ( bo czyta się to długo - ze względu na długość.
Akcja, pełnej zdrad, intryg, bohaterstwa, wiaty i chciwości jest pochłaniająca, a bohaterowie ciekawi. Jest Ten Dobry, i Ten Zły, i kobieta, są też starcy pełni ideałów współistnienia religii.
Książka pokazuje, jak dobro walczy z pieniądzem, a władza ze strachem i powinnością.
8 gwiazdek
Tom 3: 'Requiem'

Opinia:
RequiemRequiem: The Fall of the Templars (Brethren Trilogy #3)Trzecia część trylogii "Bractwo' jest świetna. Dotychczas historię Templariuszy znałam jedynie z filmu z panem Mikulskim o Panu Samochodziku. Tutaj poznajemy całe bogactwo i tragizm Ducha Średniowiecznej epoki. Świetne zakończenie cyklu, na który natknęłam się przypadkiem, zachęcona okładką.
Po raz kolejny pojawia się Szkocja. Jakoś ciągle się natykam na Szkocję. Olgierd Budrewicz napisał, że Szkoci są jak Polacy. Hm.
W każdym razie cykl polecam miłośnikom Robin Hooda i Muszkieterów. Jest tu wszystko: płaszcz, szpada i ...habit, a nawet więcej.
Polecam
8 gwiazdek

2 komentarze:

  1. Ciekawy pomysł z napisaniem w jednym poście o całej serii.
    Książki mnie nie zainteresowały, ale będę je mieć na uwadze bo może kiedyś przyjdzie mi na nie ochota.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta trylogia jest dla miłośników średniowiecza, rycerstwa itd. Ale miłość też jest, więc nudy nie ma. Zdaje się, że autorka napisała następną Trylogię, ale tego to i ja jeszcze nie czytałam.
      Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny w moich skromnych progach...

      Usuń

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...