wtorek, 12 maja 2015

Camilla Läckberg "Kaznodzieja' - w świecie szwedzkich kryminałów....

Opinia:
Po sporej dawce książek poważnych postanowiłam zrobić sobie przerwę na małą dawkę kryminału. W tym celu sięgnęłam na swoją półkę i postanowiłam wreszcie przeczytać dwa kryminały Camilli Lackberg.
Przyznam szczerze, że zostałam uprzedzona do nich: że nudne, że bez talentu, że gorsze niż Mankella. Postanowiłam wyrobić sobie własną opinię.
No i przekonałam się. Książka tak mnie wciągnęła, że tylko resztką siły woli nie czytałam przez całą noc! W zeszłym roku wysłuchałam części pierwszej, więc zostałam wprowadzona w losy Eriki i jej siostry. Prawdę mówiąc, losy małżeństwa Anny i jej męża 'damskiego boksera' i manipulanta ciekawią mnie bardzo. Z oczekiwaniem będę czytać następne części. Taki kontrast osobowości, jaki mamy w przypadku Eriki i Anny jest bardzo prawdziwy. Są osoby o skłonności do autodestrukcji, sprowadzające na siebie kłopoty. Ten wątek mnie zaciekawił.
Tym razem mamy do czynienia ze sprawą rodzinną, ze szczątkami dwóch kobiet znalezionych pod zwłokami innej, zabitej niedawno.
Co zaciekawia w całej sprawie? Otóż napięcia pomiędzy członkami opisanej rodziny, ich stare grzechy i tajemnice, które wypływają z czasem.
Jako polonistka potrafię wyszczególnić powtarzalność schematu u autorki, ale ten cały warsztat pisarski nie przeszkadza mi w pasjonującym czytaniu książki. Jest tak, że akcja wciąga bez reszty.
Jest chyba bardziej kobieca niż u Stiega Larssona albo Mankella. Mniej mafii i spisków, ale za to więcej napięć psychologicznych, problemy rodzinne i tajemnice z przeszłości.
Ja to kupuję i dodałam autorkę do ulubionych.
Powiem więcej, te książki podobają mi się bardziej niż te Mankella.
Cała książka na temat spraw Eriki czy Anny nudziłaby. Ale takie przeplatanie z kryminałem jest ciekawe.
Czyli jak zwykle szwedzka autorka zapewnia akcję i napięcie.
Ja jestem na tak.
6 gwiazdek

2 komentarze:

  1. Uwierzysz, że ja jeszcze nie poznałam prozy tej autorki. A tak lubię kryminały!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...