wtorek, 26 maja 2015

Nominacja do LBA

„Nominacja do Liebster Blog Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za „dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz je o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował”.
Zostałam nominowana przez Książkolubną, za co jej dziękuję. Książkolubna

Oto moje odpowiedzi na pytania:
1. Dlaczego powstał Twój blog?
 Namówiła do pisanie mnie koleżanka. Najpierw wsiąkłam w lubimyczytać, a teraz w blogi. Blog daje mi możliwość uporządkowania recenzji oraz pisania o różnych sprawach związanych z książkami, które nie mieszczą się w formacie 'opinia o książce', na przykład ilustracje albo poglądy na temat audiobooków. 

2. Czy uważasz, że spełnił Twoje oczekiwania?
Cieszę się, ze jestem regularnie czytana, ale blog książkowy to sprawa 'rozwojowa'. Widzę osiągnięcia innych bloggerek i bloggerów i chciałabym im dorównać, a jednocześnie zachować w tym siebie. To trudne.  Na razie jest to moje hobby. Naprawdę hobby, bez książek od wydawnictw.  Nie powiem, że nie chcę.  Z drugiej strony nie chciałabym czytać to, co ktoś mi każe, ale książki ze swojej listy.
3. Czy bardziej cenisz "elegancką prostotę", czy też wolisz  blogi z dużą ilością grafik i muzyką?
Uważam, że ważna jest czytelność. Lubię kolory, ilustracje, ale jednocześnie cenię wzrok swój i czytelników. Powiem szczerze, że lepiej mi się czyta posty na białym tle z odpowiednią czcionką. I tak poprowadziłam swój blog, mam nadzieję, że czytelnie. Muzyka i grafiki muszą pasować do treści posta.
4. Czy negatywne komentarze są dla Ciebie przyczynkiem do zastanowienia się nad publikowaną treścią?
Nie dostałam negatywnych komentarzy, póki co. Ale już mam taką naturę, że zawsze krytyka mnie dotyka, zawsze zastanawiam się na ile jest ona uzasadniona, czy mogę wyciągnąć jakieś wnioski. 
5. Jak reagujesz na hejty? Irytacją, śmiechem, czy lekceważeniem?
Mam taką zasadę internetową, że nie ciągnę pyskówek. Nie odpowiadam na takie hejty. Po prostu.

6. Czy przeglądasz statystyki w bloggerze?
Szczerze przyznam, że przeglądam za każdym razem. I cieszę się, gdy na przykład 100 osób przeczyta mojego posta, i że mam stałą grupę czytelników. To daje mi wiele satysfakcji. Waham się, czy pisać codziennie, czy wygodniej dla czytelników byłoby, gdybym pisała co 2 dni. Czekam na sugestie czytelników.
Nie przeczę więc, że nie zależy mi na statystykach. Gdyby mi nie zależało, to pisałabym pamiętnik intymny w stukartkowym zeszycie.

7. Czy konieczność zamknięcia bloga byłaby dla Ciebie wielkim wyrzeczeniem?
Na pewno brakowałoby mi czegoś, czy raczej kogoś. Ale już w życiu wielu rzeczy musiałam się wyrzekać, więc i z tym dałabym sobie radę. Mam nadzieję, że zauważono by, że znikłam....Pewnie w głowie obmyślałabym powrót do bloggosfery.
8. Czy nominacja do LBA ma dla Ciebie jakiekolwiek znaczenie?
Ma wielkie, jest znakiem, że mnie czytacie. Tak się złożyło, że w tym właśnie czasie zastanawiałam się, czy jestem czytana, czy mnie cenicie. A tu nominacja. Cieszę się, i cieszę się, że mogę nominować innych.

9. Czy uważasz, że publikowanie postów nawet wtedy, gdy nie ma się nic o powiedzenia, jest słuszne?
Nie uważam, że czytający nie ma nic do powiedzenia. Książki poszerzają horyzonty, dodają tematów do rozmów i przemyśleń. Więc sądzę, że bloggerzy książkowi zawsze piszą o czymś. 
A jeśli pytamy o sens postów na przykład o tym, że blogger chwali się nowymi książkami, kupioną zakładką albo tym, że ma taaaaki stos do czytania, albo że się nie wyrabia. To ja lubię czytać takie posty. Lubię zdjęcia. Jestem za.

10. Czy założenie bloga wniosło do Twojego życia jakąś wartość?
 Tak. Poznałam wartościowych ludzi, mogę rozwijać swoje hobby czyli czytanie, porównywać wrażenia, pisać o literaturze, rozmawiać o książkach. To dla mnie ważna sprawa.

Dziękuję Książkolubnej (http://ksiazkolubna.blogspot.com) za nominowanie mnie i za zadanie tak ciekawego zestawu pytań. Ośmielę się je powielić. 

Nominuję następujące blogi:
 1. archiwum mery orzeszko
2. CzytamPoPolsku...
3. Nie tylko kartki
4. Zatracona w książkach
5. Kto czyta książki, żyje podwójnie
6. Redhead in Wonderland
7. O książkach mniej i bardziej znanych
8. Tu się czyta!
9. Pod kołdrą!
1o. Biblioteczka ciekawych książek
 11. Moje trzy grosze
12. Self of books
13. Bierz i czytaj

(Bardzo przepraszam, że wybrałam więcej blogów, ale wszystkie są ciekawe. Ciężko zrezygnować.

Lista pytań, na które zeznający będą musieli odpowiedzieć:

1. Dlaczego powstał Twój blog?
2. Czy uważasz, że spełnił Twoje oczekiwania?
3. Czy bardziej cenisz "elegancką prostotę", czy też wolisz  blogi z dużą ilością grafik i muzyką?
4. Czy negatywne komentarze są dla Ciebie przyczynkiem do zastanowienia się nad publikowaną treścią?
5. Jak reagujesz na hejty? Irytacją, śmiechem, czy lekceważeniem?
6. Czy przeglądasz statystyki w bloggerze?
7. Czy konieczność zamknięcia bloga byłaby dla Ciebie wielkim wyrzeczeniem?
8. Czy nominacja do LBA ma dla Ciebie jakiekolwiek znaczenie?
9. Czy uważasz, że publikowanie postów nawet wtedy, gdy nie ma się nic o powiedzenia, jest słuszne?
10. Czy założenie bloga wniosło do Twojego życia jakąś wartość?

16 komentarzy:

  1. Ha, świetne pytania!
    Odpowiem, gdy złapię dłuższy oddech:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pytania wymyśliła moja poprzedniczka Książkolubna. Mam nadzieję, ze się nie obraziła, że je powieliłam, ale jest w nich to, o co chciałabym zapytać bloggerów.

      Usuń
    2. Cieszę się, że udało mi się wymyślić coś mądrego. Powielenie jest dowodem uznania, jakże więc mogłabym się obrazić? Mogę jedynie podziękować.
      Pozdrawiam i życzę wielu czytelników.

      Usuń
    3. Wszyscy chwalą pytania. Ja podałam autorkę i mam nadzieję, że klikają. Ze swojej strony dodałam Pani blog do obserwowanych.

      Usuń
  2. Dziękuję ci za nominację i przyznam, że pytania są intrygujące i choć nie ty je wymyśliłaś, to jednak sądzę, że są idealne akurat do LBA ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Również dziękuję za nominację. Postaram się odpowiedzieć, gdy będę miała więcej wolnego czasu :) Ja też lubię przeglądać swoje statystki ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za nominację :)) Dawno nie dostałam żadnego wyróżnienia, a dzięki odpowiedziom na pytania można się lepiej poznać oraz zmobilizować do pisania i poznawania nowych osób. Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Nawzajem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Usuń
  5. Dziękuję ślicznie za nominację! Bardzo mi miło, że znalazłam się w gronie takich ciekawych blogów!

    OdpowiedzUsuń
  6. Szczere i ciekawe odpowiedzi. Widzę, że mamy sporo wspólnego ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za nominację Izabeli i próbuję odpowiedzieć na pytania: ad 1 Wnuki namówiły mnie na kupno laptopa, następnie na internet i w końcu na blog. Pisałem na emeryturze różne duperele dla samego siebie /wnuki mówią po polsku, ale słabo czytają/, by ocalić pewne myśli od zapomnienia, wskutek postępującej sklerozy. ad 2 Nie ad 3 Prostotę, bo istotna jest zwięzłość przekazu. ad 4 Krytyka jest twórcza ad 5 Zastanawiam się nad przyczynami, ad 6 Nie ad 7 W moim wieku człowiek wyrzeczenia traktuje jako normalność ad 8 Stać mnie na szczerość, że piszę dla czytelnika i poszukuję jego. ad 9 Nie istnieją obiektywne kryteria "ważności" ad 10 Oczywiście, wiele /wciąż mało/ cennych kontaków.
      Zaproponować blogów nie mogę, bo nie znam az tylu. Kłaniam się Wojtek

      Usuń
    2. Dziękuję za wypowiedź. Do moich czytelników: czytajcie blog pana Wojtka, bo warto!!!!!!!!!! http://wgwg1943.blogspot.com/

      Usuń
  7. Jest czas, są odpowiedzi:

    1. Dlaczego powstał Twój blog? Najpierw była lista przeczytanych książek, potem profil na Lubimy Czytać. Potem blog. Po co? Żeby nie zapomnieć przeczytanych książek i móc zawsze wrócić do zapisu emocji, wrażeń, które dana książka na mnie wywarła. Czyli powstał dla mnie:)
    2. Czy uważasz, że spełnił Twoje oczekiwania? Tak!
    3. Czy bardziej cenisz "elegancką prostotę", czy też wolisz blogi z dużą ilością grafik i muzyką? Minimalizm i prostota:)
    4. Czy negatywne komentarze są dla Ciebie przyczynkiem do zastanowienia się nad publikowaną treścią? Nie dostałam, więc nie wiem:)
    5. Jak reagujesz na hejty? Irytacją, śmiechem, czy lekceważeniem? Hm...to ostatnie, ale to tryb przypuszczający, bo na szczęście obracam się gronie życzliwych blogerów:)
    6. Czy przeglądasz statystyki w bloggerze? Już nie...bo mnie dołują;p
    7. Czy konieczność zamknięcia bloga byłaby dla Ciebie wielkim wyrzeczeniem? Byłoby mi trochę pusto...
    8. Czy nominacja do LBA ma dla Ciebie jakiekolwiek znaczenie? To jest zabawa, ale miło, że ktoś mnie zobaczył, mianował. To znaczy, że zostałam dostrzeżona, a to jest zawsze przyjemne:)
    9. Czy uważasz, że publikowanie postów nawet wtedy, gdy nie ma się nic o powiedzenia, jest słuszne? Nie, chyba, że ktoś ma zdolność porywającego pisania o niczym. Wtedy proszę bardzo, nie mam nic przeciwko. Sama tego nie robię,bo nie lubię "zapchajdziur'
    10. Czy założenie bloga wniosło do Twojego życia jakąś wartość? Tak! Znajomi, wiedza, mnóstwo nowych tytułów do przeczytania i możliwość skonfrontowania własnych umiejętności pisarskich z innymi. No i możliwość poznania wielu opinii na temat danej książki:)

    Raz jeszcze- świetne pytania! Niech idą dalej w świat:) Ja nie nominuję dalej, bo dopiero zaczynam blogowanie i.... ostatnim razem nominowałam tych, których znałam;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odpowiedzi. Nie martw się, jeszcze Cię zauważą. Ale pomimo 'wejść' mnie się Twój blog podoba.

      Usuń
    2. Dzięki:) Nie żebym łkała po nocach, ale wiadomo, każdy chce być zauważony:) Taka ludzka natura:) Powoli, powoli nabieram rozpędu;p Cieszę się, że Tobie się podoba tu sie czyta:)

      Usuń

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...