środa, 6 maja 2015

Weekend majowy -podsumowanie, zdjęcia i Heine


Witam moi drodzy czytelnicy.
Otrzymałam głosy, iż moje posty wierszowo-zdjęciowe się podobają i są czytane, więc dzisiaj zamiast pisać o filmach, co planowałam uczynić, podsumuję miniony długi weekend. Przekonałam się, że nie jest on tak długi, jak marzy o tym każdy Mól, więc przygotowałam sobie jedynie mp3-kę z audiobookiem 'Nadzy wśród wilków'. Wysłuchałam tej książki. Wrażenia opisałam Wam wczoraj. Udało mi się też poćwiczyć na rowerku i orbiterku oraz pozachwycać się piękną przyrodą. 
Porobiłam parę zdjęć. Oto mój pierwszy wiosenny bukiet z tulipanów i czeremchy. Taki patriotyczny. Zapach był nieziemski:


Tutaj mamy naszą polską wiosnę:
 Tulipany, jeszcze nie spodziewające się ścięcia:
 I kwitnąca pigwa. Mam nadzieję, ze w końcu wyda owoc:

Z taką bujną przyrodą kojarzy mi się wiersz Heinego. Znalazłam w tłumaczeniu  Stanisława Łępickiego. Mam prośbę do czytelników o tłumaczenie Antoniego Libery, jeśli ktoś ma. Z góry dziękuję. I od razu ucinam podejrzenia, że ten wiersz jest w jakiś sposób autobiograficzny. Nie zakochałam się, nie wspominam  'miłości jak pożar okrutnej'. Bo pożary trzeba gasić.... Ale wiersz jest przepiękny.
Poeta ten pojawił się w książce 'Czas honoru' i w którymś odcinku 'Stawki większej niż życie'.  A książki ze świętem majowym kojarzą mi się jak najbardziej.

Heinrich Heine, ŚNIŁEM JA MIŁOŚĆ

Mir träumte einst von wildem Liebesglühn...
Śniłem ja miłość jak pożar okrutną,
mirty – rezedy – piękną w lokach głowę.
I wargi słodkie śniłem – z gorzkim słowem,
i pieśni smutne pod melodię smutną.

Zbladły i znikły sny moje jak dymy;
znikła najdroższa moja mara senna.
Zostało tylko, co dusza płomienna
w te miękkie niegdyś przetopiła rymy.

Tyś mi została, sieroca ma pieśni!
Dziś i ty uleć w ślad za zgasłym śnieniem.
A gdy je spotkasz – pozdrów je mym tchnieniem:
Wiatr ślę cieniowi, co jak wiatr się prześnił.

                           przeł. Stanisław Łępicki

8 komentarzy:

  1. Świetne połączenie obrazu i słowa ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak pięknie kwitnie pigwa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszy raz ma tyle kwiatów, więc łudzę się, że będą owoce....

      Usuń
  3. Jakie "żywe" kolory na tych zdjęciach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne tulipany, jedne z moich ulubionych kwiatów :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję Wam za dobre słowo.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam kwitnące pigwy! Oby równie pięknie zaowocowała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani, która dała szczepki pigwy już od kilku lat robi z nich dżemy. Ja też tak chcę! Jeśli będą owoce to zrobię zdjęcie i Wam napiszę.

      Usuń

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...