wtorek, 16 czerwca 2015

Druga nominacja do nagrody LBA

Zostałam po raz drugi nominowana do nagrody Liebster Blog Awards


Tym razem przez Zakochana w książkach. z bloga  http://przeczytaj-zakochaj-sie.blogspot.com
Dziękuję. Oto pytania: 

1. Twoja ulubiona książka?
Trudno jest powiedzieć o jednej ulubionej książce. Bo lubię wiele książek. Ale jeśli mam wymienić książkę, do której wracam, gdy jest mi źle i smutno, albo szukam czegoś sprawdzonego to wielki sentyment mam do serii o Ani z Zielonego Wzgórza. Wiem, jestem za stara, ale cóż.
Jako mistrzostwo świata w literaturze uważam nowelki Bolesława Prusa: 'Z legend Dawnego Egiptu' i 'Kamizelkę'.
No i kryminały Agathy Christie.
2. Ulubiony bohater?
Mój ulubiony bohater? Bohaterka. Scarlet O'Hara, która o kłopotach mówiła 'Pomyślę o tym jutro', a z zasłon zrobiła sobie szałową suknię, którą po raz enty uwiodła Retta. Pokazała, ze trzeba się nie poddawać i iść do przodu.
3. Biała czy czarna czekolada?
Koniecznie czarna gorzka.
4. Wolisz kupować książki czy raczej wypożyczać?
Wypożyczać od kogo się da. Rzadko kupuję, niestety. Choć taka pokusa jest nieodłączna u prawdziwego mola książkowego.
5. Czy masz ulubione miejsce do czytania?
Mam letnie i zimowe. Zimowe to fotel z lampą i w pobliżu radia, a letnie to krzesełko w słońcu. Choć ostatnio tego słońca było za dużo. Musiałam zmienić legowisko czytelnicze.....
6. Ulubiony polski autor?
O Prusie już powiedziałam. Współczesny ulubiony autor to dla mnie Wiesław Myśliwski.
7. Ulubiony zagraniczny autor?
O Agacie Christie i Montgomery już napisałam. Mój ulubiony  współczesny zagraniczny autor to Jaume Cabre. Pisze tak, że tej prozy się nie zapomina.
8. Ulubiony bohater książkowy?
Lubię Herkulesa Poirot.
9. Co skłoniło Cię do założenia bloga?
Namówiła mnie koleżanka. Ale przyczyną jest nadmiar wrażeń książowych i potrzeba wypowiedzenia się. Pisuję od 3 lat do LC, ale to już mi nie wystarcza. Więc blog.
10. W skali od 1 do 10 określ swoją szybkość czytania.
Nieskromnie powiem, że 8. Jeszcze w podstawówce wypożyczyłam sobie i ćwiczyłam techniki szybkiego czytania. To pomaga.

Do nagrody wytypowałam:
1. CzytamPoPolsku...
2. archiwum mery orzeszko
3. Zielony Dom
4. Pierogi Pruskie
5. Tu się czyta!
6. Karolki
7. http://alicjamagdalena.blogspot.com/
8. Redhead in Wonderland
9. Wełniaste Podejście do Literatury, czyli Owca z Książą
10. Pod kołdrą

Moje pytania:
1. Wolisz czytać klasykę czy nowości?
2. Jaki jest Twój ulubiony gatunek literacki?
3. Ulubiony bohater książkowy?
4. Ulubiony film?
5. Dlaczego założyłeś/aś bloga?
6. Jak szukasz nowych czytelników?
7. Twoja opinia o współpracy z wydawnictwami i jeśli tak to jaką książkę najlepiej wspominasz?
8. Czy planujesz założyć bloga nie o książkach?
9. Jak często piszesz posty?
10. Jaka jest według Ciebie ich optymalna długość?



4 komentarze:

  1. Dziękuję za nominację, jest mi bardzo miło. Postaram się odpowiedzieć w niedługim czasie.
    Uściski (:

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za nominację, odpowiem tutaj :)
    1. To zależy od nastroju, lubię i nowości i klasykę.
    2. Książki podróżnicze.
    3. Mam sentyment do Mikołajka :)
    4. ,,Dirty dancing"
    5. Miałam doła i było mi smutno, spontanicznie założyłam bloga i już ponad 2 lata istnieje w sieci, szok dla mnie!
    6. Wchodzę na nowe blogi, komentuję posty, które mnie interesują.
    7. Nie współpracuję, mam tyle książek w domu, że to bez sensu. Czasami autorzy do mnie sami napiszą i wysyłają książki, to wtedy chętnie napiszę ich recenzje.
    8. Nie, na moim blogu jest wszystko co mnie interesuje, także filmy, koncerty, wycieczki, kosmetyki.
    9. Najbardziej lubię, co 3 dni, ale czasami dodam prędzej, a czasami mam dłuższe przerwy.
    10. To zależy ile emocji dostarczyła mi dana książka czy film, czasami są krótkie, a często jak się rozpiszę to nie mogę skończyć :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...