poniedziałek, 20 lipca 2015

Elvira Seminara 'Nieprzyzwoite' - powieść kobieca przełamująca stereotypy gatunku.

Okładka książki NieprzyzwoiteDziś przypomnę Wam książkę, którą przeczytałam w zeszłym roku. Miała to być lekka lektura kobieca, a okazała się niesamowitym zaskoczeniem. To książka krótka, do przeczytania na jeden dzień, licząca 200 stron. Wydało ją wydawnictwo W.A.B. w ramach 'Serii z miotłą'. 
Piszę o niej dzisiaj, bo znalazłam tę książkę w środę, gdy to błąkałam się po księgarniach i sklepach. I ile pamiętam dobrze, była ona w koszach z książkami po 9.99 w Media Markt. Piszę nazwę sklepu, bo może ktoś się skusi? Naprawdę warto, choć książka nieznana. 

Oto moja opinia z lubimy czytać z 24 września 2014 roku (ach jak ten czas leci): 

Książka mnie zaskoczyła, pozytywnie zaskoczyła - swoją oryginalnością - i wbiła w kanapę. Zamierzałam dzisiaj czytać kolejną mdława historię z happy endem, ale w poszukiwaniu jakiejś interesującej, wykasowałam trzy. W końcu trafiłam na 'Nieprzyzwoite', pomyślałam: super, krótka jest, to przejrzę szybciutko początek i zakończenie. Ale tak się nie stało. Przeczytałam z uwagą i wciąż nie mogę wyjść z tego psychodelicznego świata przedstawionego.

Jest to introwertyczna historia kobiet, Włoszki, która wraz z mężem zatrudniła pomoc domową, dziewiętnastoletnią Ukrainkę. Narracja jest wewnętrznym monologiem kobiety, która patrzy na dom, na dziewczynę, na męża, na ulice Sycylii, na pory roku, na swoje ciało, na przedmioty z perspektywy swojego wnętrza. Wszystko jest nieokreślone, brak harmonii, jasności, jasno określonych granic zdarzeń. Tak jak napisano na okładce, coś w stylu Romana Polańskiego. Właściwie nawet zakończenie nie wiadomo czy jest opisem wydarzeń czy projekcją wyobrażeń bohaterki.
Świetna książka, z granicy psychiatrii i eksperymentu literackiego.
Żałuję, że nie mogę znaleźć żadnych informacji o autorce. 
8 gwiazdek

ps. Napisałam, że nie mam żadnych informacji o autorce. No więc znalazłam je na okładce książki. Zmyliło mnie imię Elvira, myślałam, że to Polka. A okazało się, że to Włoszka, dziennikarka i autorka 3 książek. Jedynie 'Nieprzyzwoite' przetłumaczono na język polski. 
Znalazłam w otchłaniach internetu zdjęcie pisarki:
 
Znalezione obrazy dla zapytania Elvira Seminara  Zachęcam do czytania!

1 komentarz:

  1. Raczej podziękuję!
    Ale bardzo lubię, kiedy się znajdzie jakieś ciekawostki na temat książki ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...