poniedziałek, 24 sierpnia 2015

Santiago Pajares 'Książka, której nie ma' - szukamy pisarza.

Okładka książki Książka, której nie ma Dzisiaj napiszę o książce 'świeżutkiej', wydanej w Polsce przez wydawnictwo Pascal w maju tego, 2015, roku.
Autor jest Hiszpanem, pisarzem i scenarzystą. Urodził się w tym samym roku co ja, więc już go lubię.
Książka ta jest udanym połączeniem powieści obyczajowej z sensacyjną w stylu Iana Rankina. Tylko bez tego napięcia. Tutaj jest spokojnie. Zagadką jest pisarz, autor bestsellerowej sagi, którego pracownik wydawnictwa ma za zadanie odnaleźć w małej wiosce w Pirenejach. Narracja płynie więc wolno wokół mieszkańców tej wioski, opisuje ich, z ich problemami i z ich skomplikowanym życiem. Tu choroba żony, tam samotne macierzyństwo, a jeszcze w innym miejscu autystyczny młodzieniec. Pojawiają się też tajemnicze miejsca, jak to w powieściach hiszpańskich. Jednocześnie mamy snującą się akcję w Madrycie, ze środowiskiem narkomanów, i ciotkami wychowującymi dorosłą pannę. Osią spajającą jest książka 'Spirala', której autora, jak już to opisałam, szuka główny bohater. Od tego zależy jego małżeństwo i awans.
http://www.periodistadigital.com/ocio-y-cultura/libros/2014/06/27/santiago-pajares-paso-helice-destino-tomas-maud.shtml


Książka jest o tym, co daje nam czytanie, jak ono wpływa na nas, i czym jest pisanie, kim jest prawdziwy pisarz, czy każdy może pisać, czy można go poznać na pierwszy rzut oka?
Warto jest sięgnąć do tej miłej, przyjemnej książki. Ja byłam pozytywnie zaskoczona czytając ją. Początkowo zastanawiałam się, gdzie jest suspens i kiedy pojawi się potwór, zbój albo jakiś trup, ale wkrótce przekonałam się, że nie to jest siłą tej książki. Jej siłą są pozytywne emocje. Nadzieja na to, że możemy naprawić nasze życie.
Aż dziwne, że taką powieść napisał mężczyzna, młody człowiek, 'mój rocznik'. Wrażliwość na ludzkie uczucia, na opisywanie życia w jego niepozorności jest bardzo kobieca.
W każdym razie polecam tę książkę na lato. Jeszcze jest. Więc czytajmy.
6 gwiazdek 

Książkę przeczytałam dzięki wydawnictwu Pascal
Pascal.pl

3 komentarze:

  1. Zaciekawiła mnie ta książka i to bardzo. Chętnie się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię książki, w których bohaterem staje się książka, pisarz, albo czytanie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio przykuła moją uwagę w księgarni i nie mogłam przejść koło niej obojętnie. Dziś przeczytałam całą w zaledwie kilka godzin i polecam każdemu, bo ta książka..tak naprawdę odnosi się do każdego z nas. Skłania do refleksji i zaskakuje.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...