wtorek, 1 września 2015

Relacja z wydarzenia - Bitwa pod Komarowem

Zacznę cytatem z Wikipedii:
'Bitwa pod Komarowembitwa pomiędzy bolszewicką 1 Armią Konną, a polską 1 Dywizją Jazdy w trakcie wojny polsko–bolszewickiej. Największa bitwa konnicy w wojnie polsko–bolszewickiej która stanowiła moment zwrotny na południowym froncie, porównywalny z wcześniejszą bitwą warszawską. W bitwie udział brało 6 pułków polskich i 20 radzieckich (łącznie 70 szwadronów).'
Wydarzyła się 30 sierpnia 1920 roku. 
A w niedzielę 30 sierpnia odbyła się kolejna inscenizacja bitwy. Przypomnę, zę to 95 rocznica tego wydarzenia, o którym mieszkańcy zawsze pamiętali, nawet w czasach, gdy nie wolno było postawić poległym sensownych grobowców i płyty upamiętniającej.

Oto moja fotorelacja:
 







7 komentarzy:

  1. O! Ułani, ułani, malowane dzieci :)))
    Mam słabość do ułanów i koni. Chętnie bym obejrzała taką inscenizację. Zazdraszczam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Zachwycał mnie zachwyt ułanów nad ich inscenizacją. A było gorąco, oni w sukiennych mundurach.

      Usuń
  2. Również chetnie bym się wybrała na takie widowisko. Zazdroszczę wrażeń:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bywam od czasu do czasu na podobnych inscenizacjach, ale bitwy pod Komorowem jeszcze nie miałem okazji obserwować. Może w przyszłym roku mi się uda;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój mąż byłby pierwszy do takiego widowiska. Fajna sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię takie inscenizacje, ale najlepiej gdy dotyczą husarii. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To by trzeba pod Wiedeń. Daleko. ;)

      Mam do Ciebie pytanie. Czy nie masz na swoim blogu przycisków 'lubię' w google? Szukam, a nie mogę znaleźć.

      Usuń

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...