wtorek, 8 września 2015

Vytautas Bubnys 'Arberon' - wspominamy literaturę litewską.

Okładka książki Arberon Dzisiaj będzie o cieniutkiej książeczce z mojej półki.Vytautas Jurgis Bubnys jest pisarzem, dramaturgiem i eseistą litewskim, urodzonym w 1932 roku. Na ile jestem w stanie zrozumieć w litewskiej wersji Wikipedii, to książka 'Aberon' wydana została w roku 1969. Być może, bo pojawia się w niej wiele wątków z komunistycznej rzeczywistości szkolnej.
Książkę wydało wydawnictwo 'Czytelnik' w roku 1985. Mój egzemplarz jest pozbawiony zakończenia, taki wybrakowany, ale mam nadzieję, że ktoś ma całą książkę. Jeśli tak to proszę o kontakt!!!!
Sięgnęłam po nią po przeczytaniu na LC artykułu o literaturze sąsiadów, której nie znamy. Przecież ja posiadam książkę litewską!

Jest to książka dobra. Bohaterem jest nastolatek, który nagle musi zmagać się ze sprawami dorosłych: rozwodem rodziców, spojrzeniem na nich nie jako na wszechpotężnych opiekunów, ale jako na ludzi ze swoimi problemami,spotyka się z indoktrynacją w szkole, której dotychczas nie dostrzegał, swoim dojrzewaniem, kolegami, którzy namawiają go na piwo. Chłopiec zaczyna podważać prawdy, które były dla niego oczywiste. 
Z powodu braku zakończenia i kompletnego braku danych w polskim Internecie nie wiem jakie wnioski chłopak wyciągnął z tego, co mu się przytrafiło i jego rodzinie. 

Jest to wiec powieść o dojrzewaniu.
Bardzo dobra powieść, którą polecam. 
7 gwiazdek

3 komentarze:

  1. Nie słyszałam o książce wcześniej ale widzę, że warto po nią sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Matko, nie ma zakończenia. To straszne dla czytelnika...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, i nikt nie ma tej książki. Może Ty znajdziesz ją w odmętach swoich zbiorów?

      Usuń

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...