czwartek, 10 września 2015

Z okazji rocznicy ataków na WTC film 'Zabić wspomnienia' (Reign over me) z 2007 roku

Reign Over Me - galeria zdjęć - filmweb
Reign Over Me - galeria zdjęć - filmwebWczoraj Kominek przypomniał mi, a właściwie facebookowi, o rocznicy ataków na WTC. Pomyślałam sobie, że uczczę pamięć zmarłych postem.   Tak na marginesie to byłam w ruinach wież dwa lata później. Wyglądało to jak ogromny plac, z którego zawalono budynek.

Wróćmy do  filmu. 
Reżyserował go Mike Binder. Główne role grali: Adam Slander i Don Cheadle. Jest to przejmująca opowieść o mężczyźnie, Charliem, który w ataku z 11 września stracił swoją rodzinę, żonę i dzieci. Po tej tragedii jego życie kompletnie się rozsypało, tak jak i jego osobowość. Mężczyzna żyje z dnia na dzień, jeździ na rolkach i ogląda telewizję. W mieszkaniu ciągle patrzy na rozpoczęty remont kuchni. Dopiero spotkanie z przyjacielem ze studiów jest katalizatorem do działania. Czy na lepsze? Czy inni wiedzą co jest dla nas dobre? Czy człowieka można naprawić jak pilot od telewizora?  

Na Filmwebie film skrytykowano. A mnie się on podobał. Oglądałam go jakieś 3 lata temu, gdy dostałam czy kupiłam go na DVD.  
Jest to jeden z filmów eksploatujących tę tragedię Amerykanów. Ujęto ją przejmująco i - powiedziałabym - głęboko.  
Ja dałam filmowi 7 gwiazdek. 

7 komentarzy:

  1. Katalizatorem do działania? "Czy na lepsze?" W życiu nie słyszałam określenia działanie na lepsze : )

    OdpowiedzUsuń
  2. Tego filmu nie widziałam. Na mnie ogromne wrażenie zrobiło "Strasznie głośno, niesamowicie blisko".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam Ci napisać, że nie znam tego filmu, ale akurat spojrzałam w program telewizyjny i widzę, że TVN będzie emitować dzisiaj.

      Usuń
    2. Jak będziesz miała czas, obejrzyj sobie. Moim zdaniem warto.

      Usuń
  3. Nie oglądałam, ale może właśnie dzisiaj obejrzę.

    OdpowiedzUsuń
  4. AuroraB Ja chyba też, jeśli mi praca pozwoli :(

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...