piątek, 9 października 2015

Sue Monk Kidd 'Sekretne życie pszczół'

 
 
Znalezione obrazy dla zapytania The Secret Life of Bees"
okładka  filmu
Znalezione obrazy dla zapytania The Secret Life of Bees"Okładka książki Sekretne życie pszczółSekretne życie pszczół - Audiobook (Książka audio MP3) do pobrania w całości w archiwum ZIP
Znalezione obrazy dla zapytania The Secret Life of Bees"
kadry z filmu
Znalezione obrazy dla zapytania The Secret Life of Bees"
Kontynuując post z wczoraj - o Sue Monk Kidd, dzisiaj wspomnę o najsłynniejszej książce tej pisarki 'Sekretnym życiu pszczół'. Wysłuchałam jej w wykonaniu pani Teresy Budzisz-Krzyżanowskiej. Podana przeze mnie okładka pochodzi z wydania przez Wydawnictwo Albatros z roku 2004. Wydanie oryginalne pochodzi z roku 2002. W 2008 roku na podstawie książki powstał film.
Moja opinia:
Niesamowita historia. Jest to druga moja książka tej autorki. Kompletnie inna, ale znów niesamowita. Wygląda na to, że Maryja jest motywem przewodnim jej twórczości. Wspaniałe jest to, że za każdym razem, postać Maryi nabiera nowych znaczeń. Tutaj mamy Czarną Madonnę w łańcuchach, amerykańskie południe, czasy Martina Luthera Kinga. Pomyśleć, ze w cywilizowanym kraju, w XX wieku szokiem mogło się wydawać pokazywanie Czarnej Madonny.
Jest to piękna historia nastolatki, która próbuje zmierzyć się ze swoją przeszłością, z poczuciem bycia niekochaną przez rodziców i z segregacją rasową. Losy jej, zestawione są ze światem pszczół, co czyni książkę poetycką niemalże przypowieścią o świecie. Świat, na który patrzy Lily jest niedoskonały, ale pełen zarówno miłości, jak i nienawiści. Dalej nie będę 'spoilerować'. Zachęcam do sięgnięcia. Historia wciąga.
Samotność dziecka to wielka niesprawiedliwość, która mnie za każdym razem zdumiewa. Bo co można poradzić?
 
8 gwiazdek 

Znalezione obrazy dla zapytania Sue Monk Kidd
Sue Monk Kidd w wywiadzie z Oprah Winfrey



5 komentarzy:

  1. Mnie osobiście owa historia nie zachwyciła, chociaż oczekiwałam tego. Niemniej na pewno obejrzę film, bo podejrzewam, że spodoba mi się bardziej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta książka nie jest wyjątkowa w treści, ale ma wyjątkowy klimat, coś co sprawia, ze nie chcemy jej kończyć.

      Usuń
  2. muszę przeczytać. oglądałam film bo kojarzę zdjęcia, ale nie pamiętam już o co chodziło więc... czas na książkę! pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam i mam ochotę ją sobie odświeżyć. Mam też chęć na inne książki autorki.

    OdpowiedzUsuń
  4. O jak dobrze mi się czytało tę książkę! :D teraz czas na film:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...