wtorek, 20 października 2015

Z okazji 125 rocznicy urodzin Królowej Kryminału wąsata książka: 'Małe szare komórki. Poirot w cytatach'. i 'Świat Agaty Christie'

W tym roku mija 125 rocznica urodzin Królowej Kryminału, Agathy Christie.  
Blog poświęcony pani Agacie oraz Wydawnictwo Dolnośląskie, które od jakiegoś czasu wznawia książki Agathy Chriskie w ramach serii Klasyka Kryminału:
http://1.bp.blogspot.com/-EJRrRAPDfv0/U6RcpQPb-zI/AAAAAAAACmg/aoIpBYxfTN4/s1600/box-ac.jpg 
a teraz publikuje książki Agathy wydane jako Mary Wastmacott. Opublikowano już dwie, spośród sześciu. 
Blog Na tropie Agathy zorganizował konkurs na przeczytanie we wrześniu i napisanie recenzji książki tej autorki. I według mnie jest to wspaniały sposób na uczczenie urodzin pisarza! Każdy chciałby być tak czczony przez czytelników! Z racji tej, że w roku 2013 przeczytałam wszystkie kryminały tej autorki i porównałam z filmami (pół roku życia), więc teraz przeczytałam Mary Westmacott (Agatha Christie) 'Niedokończony portret' .

I wygrałam książkę 'Małe szare komórki. Poirot w cytatach'.  Cieszę się i jestem dumna z tego!
Oto fotorelacja z tej wspaniałej książki dla każdego maniaka  tych kryminałów.

 Wąsy na okładce są w 3D, aksamitne, przyklejone. Okładka twarda. W środku książka jest pięknie, starannie wydana. Cytaty są po polsku, a obok w oryginale. Podano też źródła ich oraz bibliografię książek i na koniec 'Ostatnie słowo Agaty Christie'.








 
Moja opinia o książce:

Jest to książka pamiątkowa, pięknie wydana, podzielona na rozdziały, z których wyłania się Herkules Poirot w swoich maniach i dziwactwach, przekonany o swojej doskonałości i genialności, owładnięty obsesją symetrii i wnikliwy w osądzie ludzi. Miło i było przypomnieć sobie książki o Herlulesie. 
6 gwiazdek

  
Poza powyższą książką Wydawnictwo Dolnośląskie wydało drugi pamiątkowy album 'Świat Agaty Christie' Martina Fido.
  Jak informuje Publikat, jest to:
' Bogato ilustrowany album przedstawia cały świat Agaty Christie: jej życie osobiste, podróże, które uwielbiała, oraz warsztat pisarski. Czytelnik odnajdzie tu Agatę zakochaną i pełną rozterek, miłośniczkę przygody i genialną autorkę. Pozna jej poglądy i zainteresowania, sylwetki bohaterów i okoliczności towarzyszące powstawaniu powieści. Przewodnik po tym niepowtarzalnym świecie z pewnością zachwyci każdego miłośnika królowej kryminału'. 
źródło:  https://publicat.pl/wydawnictwo-dolnoslaskie/oferta/kryminaly/swiat-agaty-christie-album

Obie książki są przedrukami z wersji anglojęzycznej. Zaś sam Martin Fido jest historykiem i pisarzem. 
Martin Fido

16 komentarzy:

  1. Fantastycznie :) Serdecznie gratuluję :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Też udało mi się zdobyć tę samą pozycję w tym samym konkursie, te aksamitne wąsiki aż kuszą, by sięgać do książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, to gratuluję. Co przeczytałaś? Lewy wąsik mi się nadrywa, niestety.

      Usuń
    2. U mnie (tzn. u mojego prywatnego Poirota w cytatach) wąsy się trzymają, jakby były ze stali :)

      Usuń
  3. Ależ cenne wydanie. Też chciałabym mieć tę książkę. Zazdroszczę;) I moje wielkie gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyłapałam się na tym, że coraz częściej sięgam po kryminały. Te autorstwa A. Christie czytałam jednak ze dwie dekady temu. Natomiast mój pierwszy wpis na blogu dotyczył autobiografii Królowej Kryminału.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, to sięgnij koniecznie. To tak odpręża.

      Usuń
  5. Gratuluję wygranej, warto mieć w swoich zbiorach tę książkę :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Wielkie, wielkie gratulacje. Takie prezenty zawsze cieszą :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Prześliczny wpis! :) Kusisz książką!
    Gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki jest mój zamiar, bo Poirot na to zasługuje!

      Usuń

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...