środa, 25 listopada 2015

Katarzyna Michalak 'Bezdomna'


Okładka książki Bezdomna Z racji tej, iż jestem w trakcie czytania książki, dziś znów recenzja powtórkowa. Książkę przeczytałam w maju 2014 roku. Słynna
Katarzyna Michalak.jpg
Autorka
Katarzyna Michalak, autorka rozchwytywanych książek. Jak podaje Wikipedia, z wykształcenia lekarz weterynarii, wydała około 35 książek.

'Bezdomna' została wydana w 2013 roku w ramach serii: 'Seria z czarnym kotem' przez wydawnictwo Znak Literanova. Ja oceniłam książkę tylko na 4 gwiazdki, bo denerwują mnie książki zbyt emocjonalne. Raczej wolę się wyciszać przy czytaniu. Ale pewnie poleciłabym ją wielu swoim znajomym, bo różni czytelnicy mają różną wrażliwość emocjonalną na ludzkie historie. Niektórzy czytają, a inni 'przeżywają'. Ja jak ognia unikam nawet reportaży telewizyjnych o ludzkich tragediach i niesprawiedliwości.


Moja opinia, napisana w maju 2014 roku:
Raczej nie jestem zwolenniczką 'wyciskaczy łez', więc i nie orientuję się w pisarstwie autorów zajmujących się tą tematyką. Książkę 'Bezdomna' poleciła i pożyczyła mi koleżanka z LC, za co jestem Jej wdzięczna, bo KSIĄŻKA MI SIĘ SPODOBAŁA, jak na swój gatunek.

Temat jest ciekawy i potrzebny społecznie, nawet powiedziałabym, aktualny. Bardzo ucieszyłam się, że narrator skrył się za wypowiedziami bohaterów. Dobrze, że bohaterowie mówią językiem typowym dla ich sytuacji. Jest krótko, zwięźle, o załamaniu się w życiu, 'da się przeczytać' choć czytając 'widzi się szwy' (jeśli mogę posłużyć się słownictwem krawieckim). 
Ode mnie 4 gwiazdki  

ps. Marzyłabym o świecie, gdzie ludzi nie dotknie bezdomność..... 
I chyba nie ukrzywdzę autorki swoją krytyką, bo jest i tak bardzo popularna. 

5 komentarzy:

  1. Nie czytałam i w ogóle jakoś nie przepadam za książkami pani Michalak :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie nie zachwyciła, ale skoro w rzeszy czytelników wywołuje emocje, to widocznie jest potrzebna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej jest potrzebna, bo porusza temat, a właściwie dwa, bardzo aktualne tematy. Nie chcę odstraszać od sięgania po tę autorkę. Po prostu ja nie gustuję.

      Usuń
  3. Szczerze mówiąc nie przepadam za autorką. Co prawda czytałam chyba tylko 3 książki (?), ale jakoś nie mam ochoty na więcej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jakie? Może i ja się przełamię? Bo zdaje się, ze autorka napisała też 'serie' optymistycznych historii o kobietach?

      Usuń

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...