piątek, 27 listopada 2015

Post ponury i zimowy oraz kolorowanki dla dorosłych - Pascal i Nasza Księgarnia

Witajcie Kochani,
Mogłam dziś napisać o kolejnej książce z ubiegłego roku, ale wstałam rano, zrobiłam sobie kawę, włączyłam komputer i za oknem zobaczyłam to: 
Jest to księżyc. W nocy była pełnia, a o szóstej rano na zachodzie był ON. Towarzysz bezsennych, miesiączek, jak mawia mój tato.


 Mamy więc zimno, kiepsko i do kitu. Parę dni temu była mgła i oto zdjęcie:

Prawie jak metafora życia - wyraźnie widać to, co jest tuż tuż, a reszta - tylko w konturach. A dosłownie widać dom sąsiadów i ulubione kwiatki doniczkowe mojej mamy. Mody przemijają, a kręglaki kwitną przez cały rok, umilając nam życie
 Poza tym kolory widać tylko w chryzantemach:

I tylko mój pies cieszy się chwilą: 

W taką pogodę można kolorować. Kolorowanki dla dorosłych teraz w modzie. Ja mam taką:
Wciąż ja koloruję. Nawet dokupiłam kredki ołówkowe do małych elementów. Ostatnio, tylko w środy podczas wieczornej audycji Moje Książki, gdyż jakoś z audiobookami mi nie po drodze. Może 'Dziennik znaleziony w Saragossie' przełamie ten impas.

 
Zajrzałam na stronę Wydawnictwa Pascal,  bo ostatnio o nich nie słyszę, ani od nich, a tam multum kolorowanek dla dorosłych, wydanych ostatnio, czyli we wrześniu i październiku:
  http://pascal.pl/gfx/big/1440673180.72.jpg  9788376426358   http://pascal.pl/gfx/big/1442224183.5.jpg http://pascal.pl/gfx/big/1444203035.65.jpg http://pascal.pl/gfx/big/1444203035.84.jpg 

Większość z nich to dzieło Christiny Rose
Christina Rose
http://www.amazon.com/Christina-Rose/e/B00T4GIXWS
 Poza Wydawnictwem Pascal na blogach często czytam o kolorowankach Naszej Księgarni. Oto one:
Tajemny ogród dla wtajemniczonych. Książka do kolorowania z wyrywanymi kartkamiZaczarowany las. Koloruj, szukaj symboli, odkryj tajemnicęWyspyInwazja bazgrołów. Książka do kolorowania 
W tym wydawnictwie najczęstszą autorką kolorowanek jest Johanna Basford. 

Johanna Basford
Rysowniczka i entuzjastka tuszu oraz atramentu. Tworzy na papierze skomplikowane, bogate w szczegóły ilustracje inspirowane florą i fauną szkockiej wsi, czyli okolic, w których dorastała.
Jestem mocno ciekawa Waszych opinii. Czy znacie te kolorowanki? Które polecacie? 
Zbliżają się święta i czas prezentów. Które wybrać? 

A ja od wczoraj czytam: 
Okładka książki Sufrażystki Już nie mogę doczekać się, żeby skończyć ją czytać.

Poza tą powieścią, z recenzenckich czekają jeszcze dwie do uporania się może nawet w weekend (oby):



Okładka książki Jak złapać rosyjskiego szpiegaOkładka książki Cztery siostry. Utracony świat ostatnich księżniczek z rodu Romanowów
 
W ostatnim tygodniu otrzymałam nagrodę z lubimyczytać:  
 

W sumie nazbierało mi się około 12 nagród książkowych, w tym ponad ośmiusetstronicowy pierwszy tom monografii poświęconej Janowi Karskiemu i sporo rzeczy na czytniku i iPodzie. 
Do końca roku, a przecież został tylko miesiąc, obiecałam sobie, ze nie przytaszczę nowej książki. 
Zobaczymy czy spełnię obietnicę, bo korci mnie to nowe tłumaczenie 'Rękopisu'.

A na święta planuję przeczytać 'Świerszcza za kominem' Dickensa, bo to chyba wesoła książka, czyż nie? 
I 'Siedem życzeń' od Agi! 
Pozdrawiam słodko. I proszę o opinie o kolorowankach oraz 'Świerszczu za kominem'.

I życzmy sobie czasu. 

12 komentarzy:

  1. U mnie dzisiaj za oknem nieco biało... Mam jedne takie kolorowanki - fajna sprawa. :) Przyjemnej lektury!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to jaka część Polski? Nie lubię śniegu, bo u nas zawsze jak pada, to zaraz na pół metra.

      Usuń
  2. Nie lubię kolorowanek, ale powiem Ci że te balony wyglądają zachęcająco ;) Kojarzą mi się ze steampunk ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję nagród! "Cztery siostry" z powyższych książek najbardziej mnie zainteresowały :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja cały czas się wzbraniam przed kolorowankami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie przepadam za kolorowaniem, wolę... poczytać. Gratuluję nagrody, a oprócz tego czytaj "Sufrażystki", bo ciekawa jestem tego tytułu i Twojej opinii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj zarwałam wieczór i przeczytałam :)

      Usuń
  6. Jak z tymi kolorowankami dla dorosłych jest. Przeglądałem jedną w empiku, bodajże "zaczarowany las", ale mógł to być inny tytuł. Okładka ładna zachęcająca. Ale papier w środku, z rysunkami już taki bardziej "eko", jak makulaturowy. Ale to nie aż taki problem. Każda strona z kolorowanką, obustronnie, każda technika malowania, inna niż dobrze zaostrzona kredka ołówkowa, powoduje prześwity kolorów na i kolorując jedną ilustracje, psujemy sobie kolejną.
    Po tego typu produkcie spodziewałbym się lepszej jakości. A tak to jakość niższa niż niektórych kolorowanek dla dzieci a cena wyższa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta moja ma gruby papier, a kolorowanka jest tylko z jednej strony. Elementy są rzeczywiście małe.

      Usuń
  7. Każde hobby jest cenne.....kiedyś rysowałam i kolorowałam, dzisiaj już mam inne zainteresowania, ale to fajnie, że taka moda na kolorowanki nastała.
    Zima za oknem, ale ja już za nią nie przepadam.
    Sporo ciekawej literatury uzbierałaś.
    Kiedy ja nadrobię czytanie na Waszych blogach. Może uda się już w styczniu.

    Pozdrawiam cieplutko....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I kolorowanki Tobie życzę, i czasu na nie!!!!

      Usuń

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...