piątek, 4 grudnia 2015

Jakie tytuły w 20 kategoriach wybrali użytkownicy goodreads.com?

Witam moi mili czytelnicy, 
Czytam książkę 'Cztery siostry. Utracony świat ostatnich księżniczek z rodu Romanowów' (wspaniała), a w międzyczasie postanowiłam opisać podsumowanie roku czytelniczego w oczach międzynarodowych czytelników portalu goodreads.com. Tak, jestem w nim, ale umieszczam tam książki, które męczę w języku Szekspira, więc nawet nie zrealizowałam jeszcze projektu przeczytania 10 książek. Ale jeszcze miesiąc, więc może dam radę. 
Ale nie o tym mowa, ale o najlepszych książkach anno domini 2015 według czytelników tego portalu. Oto link
Wyniki są ciekawe i pokrywają się z opinią wielu blogerów, więc o tym napiszę.

Kategoria pierwsza: 
 Fikcja:

Go Set a Watchman

Kategoria druga:

Thriller/sensacja
The Girl on the Train

Kategoria trzecia:

powieść historyczna
The Nightingale

Kategoria czwarta:

fantasy
Trigger Warning: Short Fictions and Disturbances

 Kategoria piąta:

romans
Confess

 Kategoria szósta:

Science fiction
Golden Son (Red Rising, #2)
 Kategoria siódma:

horror
Saint Odd (Odd Thomas, #7)

Kategoria ósma:

humor
Why Not Me?

 Kategoria dziewiąta:

literatura faktu
Modern Romance

 Kategoria dziesiąta:

autobiografie
A Work in Progress

Kategoria jedenasta:

biografie
Dead Wake: The Last Crossing of the Lusitania

Kategoria dwunasta:

nauka i technologia
Beneath the Surface: Killer Whales, SeaWorld, and the Truth Beyond Blackfish

Kategoria trzynasta:

książki kucharskie
The Pioneer Woman Cooks: Dinnertime: Comfort Classics, Freezer Food, 16-Minute Meals, and Other Delicious Ways to Solve Supper!

Kategoria czternasta:

powieść graficzna i komiks
Saga, Volume 4

Kategoria piętnasta:

poezja
The Dogs I Have Kissed

Kategoria szesnasta:

debiutujący autor goodreads
Red Queen (Red Queen, #1)

Kategoria siedemnasta:

książka dla młodzieży
All the Bright Places

Kategoria osiemnasta:

młodzieżowe fantasy
Queen of Shadows (Throne of Glass, #4)

Kategoria dziewiętnasta:

książka dla dzieci
The Sword of Summer (Magnus Chase and the Gods of Asgard, #1)

Kategoria dwudziesta:

książka obrazkowa
The Day the Crayons Came Home

Czy znacie którąś z tych książek? A może zrobimy taki ranking książek według polskich blogerów i blogerek? 


16 komentarzy:

  1. W takim razie czekam na Twoją opinię o książce "Cztery siostry. Utracony świat ostatnich księżniczek z rodu Romanowów". Zawsze jak się nadarza okazja to czytam pozycje, które wspominają o członkach tej rodziny.
    Jeśli chodzi o czytanie książek w oryginale - też nie idzie mi to jako po maśle, ale im więcej mam przeczytanych to odnoszę wrażenie (może to tylko wrażenie), że "pochłaniam" je coraz szybciej.
    Z powyższego zestawienia nie znam żadnej pozycji. Planuję przeczytać nową książkę Harper Lee.
    Bardzo chętnie wzięłabym udział w tworzeniu wspomnianego przez Ciebie rankingu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie muszę się za to zabrać (za ten ranking).
      Ja kojarzę też 'Dziewczynę z pociągu' i tytuł 'Maybe'
      Do końca tego wyzwania zostały mi 2 książki. W odkurzę własna półkę: 'Zabić drozda' i 'Wichrowe wzgórza'.

      Usuń
  2. Nawet kilka książek kojarzę, choć żadnej nie czytałam. Ale faktycznie niektóre pojawiały się bardzo często w recenzjach i zbierały bardzo pochlebne opinie. ;>

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka o księżniczkach z rodu Romanowych budzi też mój wielki apetyt. Miałam kupić, ale sprawdziłam, że właśnie nabyła ją moja biblioteka publiczna, więc zamówiłam i czekam na wypożyczenie.
    Ale w międzyczasie pogrzebałam trochę w sieci i znalazłam ciekawe info (nie wiem, na ile realistyczne), że jakoby rodzina Romanowów przeżyła egzekucję, że to była wielka mistyfikacja, a faktycznie zostali uratowani. Takie teorie głoszą niektórzy rosyjscy historycy. Ja to biorę pod uwagę, bo w ZSRR tyle spraw było tajne/poufne, że nie można niczego wykluczyć. Jeśli jesteś rosyjskojęzyczna, to polecam linki na YT: Тайна XX века раскрыта :: Где и как жила царская семья после своего "расстрела" (https://www.youtube.com/watch?v=Q73AdDuxoyM), a jak tam wejdziesz, to w sąsiedztwie są inne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, słyszałam o tym. Nawet kiedyś z rodziną oglądaliśmy program na ten temat. Autorka odnosi się do tego na początku książki. Mówi, że w to nie wierzy, że są dowody, m.in. DNA zwłok, ale stwierdza, że opisała to szczegółowo w innej swojej książce. Chciałabym przeczytać 'tę inną ' książkę.
      A 'Cztery siostry' są świetną lekturą. Jestem na 300 stronie.

      Po rosyjsku rozumiem, nawet coś tam powiem, ale przez 9 lat nauki tego języka nie nauczyłam się płynnie czytać cyrylicy. Teraz już zapomniałam literek... Ale i tak jestem lepsza niż gimnazjaliści. których znam. Oni nawet alfabetu przez 3 lata nie nauczyli się. I co robią na lekcjach? I don't know. ;)

      Usuń
    2. To znalazłam:
      http://www.polskieradio.pl/39/156/Artykul/189958,Kazn-Romanowow

      Usuń
    3. Ps. Jeśli są gimnazjaliści lepsi w rosyjskim niż ja to proszę o wpisy!!!!!!

      Usuń
    4. Rosyjski można sobie łatwo odświeżyć, jak już zna się te bukwy!
      Polecam lekturę Darii Doncowej w oryginale na początek.

      Usuń
    5. Problem mam taki, że już zapomniałam. O tych gimnazjalistach napisałam troszkę przewrotnie, bo bardzo mnie ciekawi ile takich młodych osób zna teraz rosyjski? Koleżanka rusycystka (może czyta, pozdrawiam) mówi, że w Krakowie przychodzą do niej dzieci prosząc o naukę.
      Chciałam sobie przypomnieć rosyjski mówiony, bo to piękny język, sąsiedzi, znać więc trzeba. Planuję wysłuchać audiobooka 'Mistrz i Małgorzata' po rosyjsku. Ponoć jest ze wspaniałym lektorem. Może ktoś ma?

      Usuń
  4. Mam problem z takimi generalnymi wyborami, rzadko się nimi kieruję, chociaż może na coś z tej listy się skuszę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie kieruję się takimi zestawieniami. Choć cieszę się, że my, polscy czytelnicy, czytamy nowości. Jestem jeszcze z czasów reklamówek sprowadzanych z Niemiec.....
      Powinnam była porównać z polskimi okładkami, ale zabrakło mi czasu.

      Usuń
  5. Czekam na Twoją recenzję o Romanowych.
    Odnośnie książek z rankingu, niewiele znam i kojarzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W poniedziałek może. 120 stron mi zostało. Chciałam na dzisiaj, ale nie dałam rady zarywać nocy.

      Usuń
  6. Poczekam, aż większą część z tych książek przetłumaczą na polski. Z pewnością chciałabym sięgnąć po książkę autorki "Zabić drozda". Oprócz tego musiałabym sobie jeszcze przypomnieć o czym była pierwsza powieść Harper Lee. "Dziewczyna z pociągu" też chyba cieszy się u nas powodzeniem, bo parę opinii o tej powieści już się pojawiło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w końcu postanowiłam przeczytać 'Zabić drozda'. Już parę lat czeka na półce. A potem dopiero inną wersję. Ta moja ciocia, która dała mi książkę, mówiła, że jest to jedna z najważniejszych książek Amerykanów, że mówi coś o ich tożsamości. Że ta i Stainbeck.

      Usuń
  7. Przyznam, że ja w ogóle nie patrzę na takie listy. Kieruje się własnym wyczuciem i gustem.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...