środa, 23 grudnia 2015

Książki na święta, muzyka świąteczna i życzenia ode mnie.

Witajcie Kochani,
Czekają mnie święta w gronie najbliższych, a to oznacza, że dzisiaj muszę się wziąć ostro za przygotowania, a potem nie będę miała czasu pisać postów.
Więc najpierw propozycje książek na Boże Narodzenie. Oczywiście mamy Agathę ChristieOkładka książki Boże Narodzenie Herkulesa PoirotOkładka książki Tajemnica gwiazdkowego puddingu




Mamy Dickensa, nowe czteroczęściowe wydanie. Mnie interesuje 'Świerszcz za kominem'"

Okładka książki Opowieści wigilijne 2. Świerszcz za kominem


Proponuję też zbiór opowiadań o Wigilii polskich pisarzy. Są te opowiadania różne, ale łączą je refleksje na temat przeżywania świąt, samotności świątecznej i pustki, gdy siedzimy sami. 
Okładka książki 9 Wigilii Moja opinia:
Bardzo dobrą notę w moich oczach zbiorek zawdzięcza opowiadaniom: Stefana Chwina, Wojciecha Kuczoka, Antoniego Libery i Joanny Szczepkowskiej. Pozostałe - były dla mnie nie do przeczytania. Ominęłam je. Ale te, które przeczytałam były warte uwagi: o samotności, o sztuczności pozorów, o głodzie bliskości rodzinnej i braku wspomnień z domu rodzinnego, o traumach gułagów, o samotności starca i porzuconego człowieka. Powtórzyłam 'o samotności', ale już tak zostawię w recenzji, gdyż samotność opisana w tych opowiadankach jest dojmująca i wielopostaciowa, a jednak zawsze taka sama. 
7 gwiazdek





Okładka książki Bożonarodzeniowe opowieści niezwykłe Propozycja druga. 
Karen Kingsbury 'Bożonarodzeniowe opowieści niezwykłe.
Moja opinia:
 Wydaje mi się, ze angielski tytuł jest bardziej adekwatny (Christmas Miracles - Świąteczne cuda). Bardzo odpowiadała mi formuła krótkich opowiadanek. Przeczytałam w 2 godziny. Dotyczyły zwyczajnych zdarzeń. Wszystkie rozgrywały się w USA, co przełożyło się na styl narracji. Książka spełniła moje oczekiwania o pozytywnych historiach związanych ze świętami Bożego Narodzenia. Mam dobry pomysł na prezent w przyszłym roku.
 6 gwiazdek






Propozycja trzecia. Powieść z pozytywnym przesłaniem. Polecam: 
Okładka książki Boże Narodzenie w Lost River Fannie Fagg 'Boże Narodzenie w Lost River'
Moja opinia:
 Książka lekka, łatwa i przyjemna. Czytało mi się dobrze, bo lubię motyw ucieczki na wieś, aby zmienić swoje życie. Bohater wyjeżdża z mroźnego Chicago na południe USA, zgodnie z zaleceniami lekarza, który zapowiada mu, że nie przeżyje roku. Bohater ma więc wybór, albo chce się upić nad straconym życiem, albo posłuchać lekarza. Wybiera wyjazd, zakładając logicznie, że napić zdąży się po przyjeździe do celu.
Język narracji jest lekki, prosty, ale wartki. Postacie ciekawe. Malownicze opisy rzeki, ptaków i ryb (to dla wędkarzy).
Książka na zimowy wieczór, która poprawi humor.
6 gwiazdek




A ta książka, jeśli lubimy w święta podręczyć się czytaniem o ludzkich nieszczęściach:
Okładka książki Prezent na świętaJacquelyn Mitchard 'Prezent na święta'
 Opinię daruję sobie. 
















Proponuję też świetny film. Jest to adaptacja filmowa 'Opowieści wigilijnej' Charlesa Dickensa z 1999 roku, w reżyserii Davida Hugh Jonesa. Ebenezera Scrooge zagrał Patrick Stewart, znany z wielu mistrzowskich ról.


Źródło zdjęcia: http://fashionable.com.pl/2015/11/25/10-najlepszych-filmow-swiatecznych/
 Mnie w święta będzie towarzyszyć muzyka świąteczna. Mam 3 płyty które lubię:






Z polskich wykonań polskich kolęd lubię najbardziej Arkę Noego.
I to Wam dedykuję:

Aniołowie w niebie głoszą wieść radosną:
Bożego Narodzenia nadszedł czas!
To czas ludzkiej miłości i życzliwości,
niech nie zabraknie Wam także radości.
Kolędujcie z uśmiechem na twarzach,
a sylwestrową noc spędźcie
na wesołych zabawach!


Do przeczytania już w przyszłym tygodniu..... Bo ja rodzinnie będę....

16 komentarzy:

  1. Wesołych, spokojnych i rodzinnych świąt! :) Wreszcie trochę czasu na czytanie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Nawzajem.
      U mnie raczej w święta jest odwrotnie. Nie ma czasu na czytanie.

      Usuń
  2. Wspaniale przeżytych, spędzonych w rodzinnym gronie, błogosławionych Świąt!

    Znam "Boże Narodzenie w Lost River" - urocza opowiastka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia. Wesołych Świąt!
      No właśnie, takich uroczych opowieści w święta sobie życzymy. Czekam też na przeczytanie 'Smażonych zielonych pomidorów'

      Usuń
  3. Spokojnych i radosnych dni świątecznych Izo.
    Dickens na Święta to jest to.....kocham tę wzruszająca opowieść. Film znam i chętnie bym go w Święta obejrzała. Ale telewizje znów dają Kewina a zatem można sobie darować oglądanie programu telewizyjnego zresztą nie będę mieć czasu, bo gości huk u mnie w tym roku.

    Ale skoro o Dickensie mowa to zaraz po Świętach wezmę na tapetę "Samotnię", która kiedyś do mnie trafiła pod choinkę i jeszcze jest nie czytana.

    Pozdrawiam ciepło i serdecznie .... rownież narzeczonego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie w święta będę musiała pogodzić 3 gusta czytelnicze i troszkę gości. Chciałabym, żeby ten film puścili w telewizji. Ja mam go na DVD, ale bez polskiego lektora. A jest świetny przecież. Nawet moim uczniom kiedyś w szkole się spodobał. Nie wiedzieli tylko co to za kamień ciągnie za sobą Scrooge. Bo ich już nie straszą czyśćcem na religii. Naprawdę. Dla nas taka metafora jest oczywista, a dla nich nie.
      Dopiero pisząc tego posta uświadomiłam sobie, że aktor grał w 'Star Treku'.
      Mają puścić w telewizji 'Krzyżaków', widziałam i bajkę 'Renifer Niko ratuje święta'. Jest naprawdę cudowna!!! Polecam.
      'Samotni' nie znam.

      Usuń
  4. Wesołych Świąt i bogatego, książkowego Mikołaja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia. Wesołych Świąt!
      Tobie też życzę góry książek! I miłości!

      Usuń
  5. Wesolych cieplych i rodzinnych Swiat Bozego Narodzenia i duzo ksiazek pod choinka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Nawzajem. Wysłałam Ci życzenia mailem :)
      Książki dostałam pocztą, i chyba będzie tyle, jeśli chodzi o podarunki książkowe ;)
      Wesołych!

      Usuń
  6. Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku!
    Ciekawi mnie ta adaptacja "Opowieści Wigilijnej" ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Radosnych Świąt! Mnie odpowiadają propozycje książek Agathy :) Buziaki! :-*

    OdpowiedzUsuń
  8. Również przyjmij życzenia - wiele czasu na lekturę, nie tylko przez cały 2016 rok...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...