sobota, 12 grudnia 2015

Stosik grudniowy i o zimie - co nas ucieszyło? Zdjęcia zimy, nabytki książkowe i garść muzyki

Witam kochani,
Ostatnio pisałam Wam o dołowych nastrojach. Tak się nie da żyć, więc posłuchałam miłych rad i sięgnęłam po coś miłego do czytania.  Już kończę, w poniedziałek spodziewajcie się recenzji. Świetna książka, taka na zimowe wieczory. Myślałam, że to coś o wojnie, a tymczasem jest to powieść o kobietach:

Poza tym raczę się muzyką. Nie lubię zimy, ale najnowsza piosenka 'Golców' mnie zauroczyła. Jedynka radiowa już ją emituje:
Golec Uorkiestra to nasz skarb narodowy. Może jestem sentymentalna, ale pamiętam jak się spłakałam, gdy żegnali Jana Pawła II 'Do ojczyzny wróć'. I jak 'Lornetka' oraz 'Słodycze' towarzyszyły mi w studiach...
A teraz nawet w zimie znaleźli coś dobrego. Oto cytat z piosenki:
LICZĘ NA MINUS DWADZIEŚCIA PIĘĆ
I KOPĘ ŚNIEGU PO DACH
BO WTEDY TULISZ I KOCHASZ MNIE
TAK MOCNO, ŻE AŻ STRACH


Wstałam wczoraj raniutko, a za oknem szadź. Piękny zimowy poranek. Zrobiłam parę zdjęć, żeby pocieszyć się tą porą roku, której nie lubię, ale staram się przekonać do niej:






Kwiatki w doniczkach też nie przejmują się moimi nastrojami i polityką. Po prostu kwitną:



No więc przyroda wabi mnie swoim urokiem. A żeby tego było mało, wczoraj niespodziewanie dostałam książkę! Listonosz przyniósł, ku mojej radości. Zapomniałam kompletnie o tym, że ją mogę dostać. Kompletnie. Stąd moja podwójna radość.
 I pierwsza kartka świąteczna, żeby przypomnieć o świętach.

I jeszcze czymś sobie raczę swoją potrzebę piękna. Jest to nowy album Adele. Tytuł '25', bo tyle ma lat nasza artystka. Pisałam o jej biografii:
Chas Newkey-Burden 'Adele. Dziewczyna, która rozkochała w sobie świat'

Ja rzadko słucham nowych wykonawców, rzadko coś zwraca moją uwagę, ale Adele jest wyjątkiem. '21' trafiło w czuły punkt, była to płyta o rozstaniu. Czekałam długie lata, tak jak i inni fani tej artystki, ale jest '25'.  Najbardziej spodobały mi się 3 piosenki :
Remedy (niestety znalazłam tylko cover)



 Oto tłumaczenie tej piosenki według tekstowo:
Pamiętam wszystko to, czym chciałam być
Tak zdesperowana do odnalezienia mojego świata, gdzie w końcu mogłabym odetchnąć.
Na własne oczy widziałam moje serce zaczynające żyć,
To nie jest proste, nie takie ma być
Każda historia niesie za sobą blizny.

Kiedy ból przecina cię na wskroś,
Kiedy noc nie nie pozwala ci spać
Po prostu popatrz, a wtedy ujrzysz,
Że będę twoim lekarstwem.
Kiedy świat wydaje się być tak podły,
I własne serce sprawia, że czujesz się, jak głupiec
Obiecuję, ujrzysz,
Że będę, będę twoim lekarstwem

Żadna rzeka nie jest zbyt szeroka lub głęboka, bym nie mogła do ciebie przypłynąć,
Przyjdź kiedy chcesz, ja będę schronieniem, które obroni cię przed deszczem
Twoja miłość jest moją prawdą,

I zawsze będę cię kochała,
kochała cię

Kiedy ból przecina cię na wskroś,
Kiedy noc nie nie pozwala ci spać
Po prostu popatrz, a wtedy ujrzysz,
Że będę twoim lekarstwem.
Kiedy świat wydaje się być tak podły,
I własne serce sprawia, że czujesz się, jak głupiec
Obiecuję, ujrzysz,
Że będę, będę twoim lekarstwem 


Następna  piosenka z płyty:


When we Were Young 
Wszyscy kochają to co robisz
Począwszy od tego jak mówisz
Skończywszy na tym jak chodzisz
Wszyscy tutaj patrzą na ciebie
Ponieważ czujesz się jak w domu
Jest tak jakby twoje marzenia się spełniły
Lecz jeśli przypadkowo jesteś tutaj sam
możesz poświęcić mi chwilkę
nim odejdę?
Ponieważ byłam sama całą noc
mając nadzieję, że jesteś kimś kogo znałam.

Wyglądasz jak film
Brzmisz jak piosenka
Mój Boże, to przypomina mi
o tym kiedy byliśmy młodzi

Pozwól mi sfotografować Ciebie w tym świetle
Ponieważ to jest ostatni raz
kiedy możemy być tacy jacy byliśmy
zanim zdaliśmy sobie sprawę
że byliśmy smutni bo starzeliśmy się
czyniło to nas niespokojnymi
to było jak film
to było jak piosenka

Byłam zbyt przerażona aby stawić czoła moim lękom
Ponieważ nikt mi nie powiedział że tutaj będziesz
I wmawiałam sobie że wyjechałeś zagranicę
To co mówiłeś mi gdy mnie opuściłeś

Nadal wyglądasz jak film
Nadal brzmisz jak piosenka
Mój Boże, to przypomina mi
o tym kiedy byliśmy młodzi

Pozwól sfotografować ciebie w tym świetle
ponieważ jest to ostatni raz
kiedy możemy być tacy jacy byliśmy
zanim zdaliśmy sobie sprawę
że byliśmy smutni bo starzeliśmy się
czyniło to nas niespokojnymi
to było jak film
to było jak piosenka

(Kiedy byliśmy młodzi ) /4x

Jest trudno znowu mnie wygrać
wszystko zabiera mnie z powrotem
do momentu kiedy tutaj byłeś
do momentu kiedy tutaj byłeś
i jakaś część mnie czeka
tyko w przypadku gdyby to nie odeszło
zgaduję, iż nadal mi zależy
czy tobie nadal zależy?

To było jak film
to było jak piosenka
Mój Boże, to mi przypomina
o tym kiedy byliśmy młodzi

(Kiedy byliśmy młodzi) /x4


Pozwól sfotografować ciebie w tym świetle
ponieważ jest to ostatni raz
kiedy możemy być tacy jacy byliśmy
zanim zdaliśmy sobie sprawę
że byliśmy smutni bo starzeliśmy się
czyniło to nas niespokojnymi
jestem taka wściekła, że się starzeję
to czyni mnie niespokojną
to było jak film
to było jak piosenka
kiedy byliśmy młodzi


i ta, chyba najpiękniejsza. Troszkę oszczędna w środkach wyrazu, ale nie dająca się zapomnieć. O dzieciństwie, które minęło:

Million Years ago

Znalazłam tłumaczenie tej piosenki na tekstowo:
Chciałam tylko dobrze się bawić,
Nauczyć się latać, nauczyć się biec.
Pozwoliłam memu sercu wybrać własną drogę,
Kiedy byłam młoda.
Gdzieś w środku musiałam zawsze wiedzieć,
że to nieuniknione, żeby coś osiągnąć, muszę za to zapłacić.
I utrzymać moją duszę

Wiem, że nie jestem jedyną,
która żałuje tego, co się stało.
Czasem czuję, że to tylko ja nigdy nie stałam się tym,
kim myślałam, że będę.
Chciałabym móc żyć trochę dłużej,
Patrzeć w niebo, nie tylko w podłogę.
Czuję, jak życie przebiega mi przed oczami
I wszystko, co mogę zrobić to oglądać to i płakać.
Tęsknię za powietrzem,
Tęsknię za przyjaciółmi
Tęsknię za matką.
Tęsknię za tym, kiedy życia było tylko zabawą.
Ale to było milion lat temu

Kiedy przechadzam się tymi ulicami,
Gdzie dorastałam, nabywałam doświadczeń,
Oni nie mogą spojrzeć mi w oczy,
To tak, jakby się mnie bali.
Myślę nad rzeczami, które mogłabym powiedzieć,
Nad żartem lub wspomnieniem,
Ale oni mnie już nie rozpoznają,
w świetle dnia

Wiem, że nie jestem jedyną,
która żałuje tego, co się stało.
Czasem czuję, że to tylko ja nigdy nie stałam się tym,
kim myślałam, że będę.
Chciałabym móc żyć trochę dłużej,
Patrzeć w niebo, nie tylko w podłogę.
Czuję, jak życie przebiega mi przed oczami
I wszystko, co mogę zrobić to oglądać to i płakać.
Tęsknię za powietrzem,
Tęsknię za przyjaciółmi
Tęsknię za matką.
Tęsknię za tym, kiedy życia było tylko zabawą.
Ale to było milion lat temu


Polecam całą płytę. Warto.

13 komentarzy:

  1. Na razie znam tylko kilka piosenek z płyty Adele, ale bardzo lubię tę wokalistkę - chyba czas napisać list do św. Mikołaja... Natomiast piosenka artystki: "Hello" doczekała się chyba największej liczby przeróbek w stosunkowo krótkim czasie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dlatego że wszyscy czekali na nowy przebój Adele. Ale według mnie 'Million Years ago' jest lepszą piosenką.

      Usuń
  2. Ja też za zimą nie przepadam. Jeszcze jak jest śnieg, ale taki nieskalany błotem to jest pięknie, ale zazwyczaj jest szaro, buro i w dodatku ZIMNO!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nic się nie bój, zima minie, wróci dobry nastrój, choć głęboko wierzę, że wcześniej niż przed jej końcem. Idziesz w bardzo dobrym kierunku kolekcjonując wszystkie te chwile/zdarzenia/etc., które odsuwają Cię od ponurych myśli. Trzymaj się, a w razie kolejnych markotności daj znać - coś poradzę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinnam się nie przejmować pogodą, bo mam w życiu świetny czas, miłość etc, ale przez zimno siedzieć trzeba 'w chałupie'. :) W ostatnim odcinku Makłowicz opowiadał, ze Skandynawowie podczas nocy polarnych zajadają się czekoladą. Że to pomaga. No. Pomaga, i ja lubię, ale już mi 5 cm w pasie przybyło. Będę chodzić jak szafa na wiosnę.
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Na książkę "Czas pokaże" czekam. Życzę udanej lektury.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie czytałam żadnej książki tej pisarki, ale zapamiętałam, że niedawno pisałaś o Niej w pozytywach. TO postanowiłam poczytać sobie. Na pewno będzie ciekawa i przede wszystkim pozytywna.

      Usuń
  5. Zima nieubłaganie się zbliża, ale za to i do wiosny coraz bliżej.
    Adele jest jedyna w swoim rodzaju.....w tworzeniu nastroju....
    A Golce dobrzy na wszystko...
    Kocham zarówno muzykę i książki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zimy nie lubię, ale wiosna przyjdzie pewnie szybko i wrócę do radosnego życia, bo na razie ta pogoda mnie tylko dołuje :/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też już dostałam świąteczną kartkę, dlatego i ja pozdrawiam prawie świątecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...