środa, 24 lutego 2016

O filmach, które ostatnio oglądałam.

Dzień dobry,
Ostatnio, gdy tylko posłucham informacji, to ręce mi opadają i aż tracę wenę twórczą. Książkę 'Klaśnięcie jednej dłoni' wciąż czytam, bo to uczta dla duszy, audiobook 'Ziele na kraterze' - czeka nie wiem na co, bo muszę znaleźć czas na delektowanie się słowem Wańkowicza,  ale pomyślałam, że jednak napiszę dzisiaj post, bo stali czytelnicy czekają. 

Wspomnę dzisiaj o wyzwaniu z facebooka: obejrzę 52 filmy w 2016 roku. Pomyślałam sobie, że może zawezmę się i wreszcie obejrzę dawno zaplanowane filmy. Moim planem jest obejrzenie adaptacji szekspirowskich, które już raz oglądałam kiedyś, ale nie wszystkie. Teraz człowiek jest starszy, to i rozumie więcej. Ale tego jeszcze nie zaczęłam. Planuję też obejrzeć oba seriale o Wallanderze, ale to po przeczytaniu książek. 
 Opowiem Wam w skrócie o tym, co ostatnio oglądałam. Sporo jest filmów przypadkowych, które wybrałam z nędznej propozycji kanałów.

 
10 gwiazdek

9 gwiazdek


9 gwiazdek

9 gwiazdek (robię się romantyczna)

8 gwiazdek

8 gwiazdek
8 gwiazdek. Troszkę cukierkowy, ale doszłam do wniosku, że inne przedstawienie problemu, czyli realistyczne dałoby film drastyczny.

7 gwiazdek


7 gwiazdek, ale z zastrzeżeniem, że środkowej części nie obejrzałam z powodu drastyczności. Uważam, że autorzy przesadzili z pławieniem się w brzydocie.



6 gwiazdek. Ludzie na filmwbie pisali, ze kiepski, a mnie taka współczesna wersja się spodobała. Oczywiście jako uzupełnienie książki, a nie zamiast. Tylko ten dubbing. Kiepski. Zauważyłam, że filmy rosyjskie mają świetny dubbing. Oglądałam kiedyś 'Avatar' po rosyjsku.


Lubię sensację, 6 gwiazdek. Świetny Danzel Washington.



http://1.fwcdn.pl/po/08/95/895/7347137.3.jpg
4 gwiazdki, za scenę z gotowaniem. Filmem jestem w zasadzie zbulwersowana, jak można przekręcić myśl autora! Książka była wspaniała, a film poprzekręcał fabułę! Nie dziwię się, że widzowie nie chcieli przez dziesięciolecia zajrzeć do książki.

4 gwiazdki, w Walentynki puszczali. Kojarzę aktorkę, więc obejrzałam. Morał zawiera na końcu.


Oceniajcie mój kiepski gust filmowy. Jestem ciekawa. Tylko proszę o niepisanie, że jestem głupia.
Pozdrawiam


15 komentarzy:

  1. No, no, zacne filmy, sama bym chętnie niejeden obejrzała.
    Widzę, że oglądałaś ruskiego "Koczegara", a widziałaś "Gruz 200"??? To dopiero jest drastyczne, do dzisiaj mnie prześladuje ten film. Żaden horror się nie umywa. Po polsku "Ładunek 200". Drastyczny, ale bardzo dobry.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Filmy tego reżysera puściła TV Kultura. Tydzień potem był następny film tego reżysera i już sobie odpuściłam. Szanuję swoje zdrowie psychiczne.
      'Faustyna' dobra, bo pani Segda jest świetną aktorką, ale nie zawierała tego, co najbardziej lubiłam w dziennikach, czyli tej dobijającej codzienności.

      Usuń
    2. Jeśli chodzi o "tego" reżysera, czyli Bałabanowa, to bym z czystym sumieniem poleciła filmy "Brat" i "Brat 2" oraz "Morfinę" wg Bułhakowa, niezwykle ciekawie zrobiony film. "Braty" to sensacja, ale inna niż amerykańska.

      Usuń
    3. W filmach rosyjskich drażni mnie tak mnogie użycie przekleństw. Sensacja rosyjska - to jakoś z tym mi się kojarzy. Czy w tym polecanym filmie, też tak jest?

      Usuń
  2. Kilka propozycji nawet mnie zainteresowało. Czy w ramach wyzwania oglądasz filmy z jakiejś konkretnej listy czy tylko te, które chciałas obejrzeć od dawna? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to różnie. Mam jakąś listę w głowie, niektóre filmy, które są adaptacją książek, to chcę przeczytać po przeczytaniu danej książki. A niektóre filmy oglądam na podstawie programu telewizyjnego. Staram się wybrać ciekawe filmy, wybrać wcześniej. A 3 filmy polecił mi narzeczony.
      W ogóle to lubię słuchać i oglądać programy kulturalne, w których poleca się filmy.
      Jeśli chodzi o to,co chcę obejrzeć spośród oferty kinowej, to byłby to film 'Barany' (ponoć są tam tylko pasterze i barany i pół kina poległo spać - no to chcę obejrzeć), 'Niewinne' o zakonnicach, 'Zjawę', 'Nienawistną ósemkę', 'Na granicy', 'Brooklin' i 'Brata Szawła'. Nie chcę oglądać 'Spotlight', ani żadnego innego filmu o problemach świata. To nie jest kino dla mnie, te wszystkie 'Drogówki' czy nawet 'Pokłosie' albo ten film o biciu dzieci czy o wrednej teściowej. Uważam, że film to dziedzina artystyczna, tudzież rozrywkowa, a publicystykę sobie mogę poczytać w gazecie. Spodobała mi się 'Ida' to bo film na poziomie artystycznym. I nie zgadzam się, ze to szkalowanie Polski. To historia jednej rodziny i film o dwóch kobietach i ich psychice po wojnie.

      Usuń
    2. Jak film dotyka jakiegos problemu spolecznego nie odbiera mu to wcale wartosci artystycznej A jak sie lepiej przyjrzec to nie ma filmu czy ksiazki ktora w jakis sposob nie dotyka problemow spolecznych a Spotlight warto obejrzec nie tylko ze wzgledu ma temat ale wlasnie wartosc artystyczna

      Usuń
    3. Nie mówię, że takie filmy są bez wartości artystycznej, ja po prostu nie gustuję w nich i się chyba nie przekonam. Ale słyszałam, że to dobry film nawet w 'Tygodniku kulturalnym'. Jednak nie, nie skuszę się.

      Zapomniałam napisać, że poszłabym też do kina na 'Ekscentryków'.

      Usuń
  3. Sama kilka oglądałam, ale kilka widzę, że muszę nadrobić :) / C.

    Buziaczki! ♥
    Zapraszamy do nas :)
    rodzinne-czytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Większość z tych filmów widziałam ale już dawno temu :) W zeszłym roku jedynie ,,Body/Ciało" oraz ,,Żyć, nie umierać" - podobały mi się, szczególnie ten pierwszy. Pozostałe filmy muszę sobie przypomnieć (szczególnie ,,Slumdog...").

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się cieszę, że I Tobie się spodobały te filmy. Bo mi też.

      Usuń
  5. Ja już w ogóle nie oglądam serwisów informacyjnych. Mam dość. Wolę zatopić się w świat książek. A jakiś dobry film muszę także obejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale czytelnictwo w Polsce wzrośnie! Bo ludzie mają dość i zaczynają sobie czytać książki.

      Usuń
  6. Sześć z nich oglądałam.....a Rękopis muszę sobie obejrzeć...ale może wcześniej przeczytam książkę.
    Sama ostatnio obejrzałam kilka ciekawych filmów i mam zamiar też coś o nich napisać, ale z tym pisaniem to u mnie ostatnio kiepsko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, trudno jest napisać o filmie coś, co nie jest streszczeniem. Film 'Rękopis' zaciekawił mnie, bo w programie kulturalnym mówili o tym, że to nowe tłumaczenie jest w stylu filmu. Gra w nim Cybulski i jego rola to niesamowita kreacja.

      Usuń

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...