piątek, 12 lutego 2016

Thích Nhất Hạnh 'Cud uważności. Prosty poradnik medytacji'

Okładka książki Cud uważności. Prosty poradnik medytacji  Książę w Polsce wydało wydawnictwo Czarna Owca. Oryginalny tytuł nosi 'The Miracle of Mindfulness. A Manual on Meditation'. 'Uważność' w angielskim to 'mindfulness', czyli 'wypełnienie umysłu'. Modna sprawa w naszym zabieganym świecie, gdy to robimy pięć rzeczy na raz. Dodam, że próbowałam tej uważności podczas ćwiczeń na siłowni, ale nie dałam rady. Po paru minutach zaczęłam słuchać iPoda.
Thích Nhất Hạnh
Autor to mistrz zen, nominowany do Pokojowej Nagrody Nobla; jeden z najważniejszych czołowych nauczycieli buddyjskich znanych na całym świecie. Jego książki sprzedały się w USA w ponad 2 milionach egzemplarzy każda. Obecnie mieszka w Plum Village, na południu Francji, gdzie uprawia własny ogród, pisze i uczy o sztuce świadomego życia (biogram na postawie profilu autora na lubimyczytać.pl). 
Moja opinia:

Książka, którą doradził mi znajomy. Dzięki bardzo!
Mnichów buddyjskich raczej szanujemy, więc książka takiegoż też jest czytana chętnie. Ów mnich buddyjski bardzo słusznie zauważył, że w naszej zachodniej kulturze robimy wszystko na raz, myśląc o czymś innym. I tak chyba jest. Ja powiem więcej, zauważyłam, że pokolenie moich rodziców, cioć i dziadków takiego problemu nie ma. Jak łuskają fasolę, to łuskają ją, jak idą przez las, to podziwiają drzewa. A ja już reprezentują pokolenie, które ciągle 'nakłada sznurki', jak mawia jedna osoba, czyli bez przerwy słucha czegoś na słuchawkach.
Książka zwróciła moją uwagę na to, żeby skupiać się na tym co robię. Nazywa się to 'mindfulness' czy Trening Pełnej Uwagi. Zaraz po skończeniu tej krótkiej książeczki postanowiłam wcielić to w życie i skupić się na tym co robię. Ale powiem Wam, ze to bardzo, bardzo trudne.
W dalszej części książki autor wprowadza czytelnika w podstawy medytacji i zasad buddyzmu. Jestem katoliczką, ale z ciekawością dowiedziałam się czegoś o buddyzmie, tej wielkiej, najbardziej pokojowej religii świata. 
7 gwiazdek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...