poniedziałek, 27 czerwca 2016

Alina i Czesław Centkiewiczowie 'Kierunek Antarktyda'

Okładka książki Kierunek Antarktyda Znów pojawiam się z serią Naokoło Świata. Ale już prawie koniec. Jeszcze tylko kilka książek. Dziś mój zawód, książka, która mi się nie spodobała. 
Autorzy to bardzo znane małżeństwo polskich podróżników. On,  Czesław Jacek Centkiewicz urodzony w 1904 roku  w Warszawie, zmarł  też w Warszawie w 1996. Ona, Alina Centkiewicz urodzona w 1907 roku w Hłuszkach na Ukrainie, zmarła w 1993 w Warszawie. Wspólnie podróżowali i pisali książki dla dzieci i młodzieży głównie o tematyce polarnej. Ponoć, bo w wieku pacholęcym się z nimi nie zetknęłam, a jak już się zetknęłam w 1014 roku, to mi się nie spodobały. 
http://www.legionowo.pl/upload/File/aktualnosci/2012/centkiewiczowie.jpg
Alina i Czesław Centkiewiczowie

Moja opinia: 
Mam mieszane uczucia jeśli chodzi o tę książkę. Antarktyda pojawiła się dopiero po połowie opowieści, było dużo ozdobników, dygresji na temat odkrywców Szóstego Kontynentu, opisu rejsu itd. Brakowało mi prostoty opowieści Amundsena. Ale autorzy w piękny sposób opisali zwyczaje pingwinów, co w moich oczach sprawiło, że nie żałowałam lektury. 
5 gwiazdek
 

2 komentarze:

  1. Hm, zastanowię się. Niby temat ciekawy, ale sama nie wiem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobaczyć, samej się przekonać.... W końcu Centkiewiczów czytały pokolenia.

      Usuń

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...