środa, 22 czerwca 2016

Joy Adamson 'Moja lwia rodzina'

Okładka książki Moja lwia rodzina Książka ma w Polsce dwa wydania i dwa tytuły. 
 Jest to opowieść o kobiecie, która zaopiekowała się lwicą Elzą. 
 Autorka to brytyjska przyrodniczka, rysowniczka i pisarka pochodzenia austriackiego.W latach 1922-1922 studiowała malarstwo w Wiedniu. W 1938 wyjechała do Afryki. Jej rysunki są wystawiane w muzeach. W Afryce, wraz z mężem George'em Adamsonem (1906-1989) wsławiła się przywracaniem do życia w naturalnych warunkach zwierząt urodzonych w niewoli.
JoyAdamson.jpg
Joy Adamson


Twórczość

  • Born Free: A Lioness of Two Worlds (1960)
  • Living Free: The Story of Elsa and her Cubs (1966)
  • Forever Free: Elsa's Pride (1964)
  • The Spotted Sphinx (1969)
  • Pippa: The Cheetah and her Cubs (1970)
  • Joy Adamson's Africa (1972)
  • Pippa's Challenge (1972)
  • Peoples of Kenya (1975)
  • The Searching Spirit: An Autobiography (1978)
  • Queen of Shaba: The Story of an African Leopard (1980)
  • Friends from the Forest (1980)
Na ich podstawie jej książek powstał film Elza z afrykańskiego buszu (Born free) (1966). Ja osobiście posiadam i oglądałam kontynuację tego filmu pt. 'Tropem lwa' z 1999 roku z Richardem Herrisem i Geraldine Chaplin w rolach głównych:



Moja opinia o książce:
Wspaniała książka. Ja akurat wysłuchałam jej w wykonaniu pani Stelli Weber, której to głos kojarzę z '10 murzynków'.
Książka ma dwa aspekty. Pierwszy, to opis lwów i szerzej, zwierzyny kenijskiej. Pozdajemy ich zwyczaje, zagrożenia. Autorka upomina się o prawo lwów do życia w naturalnym środowisku. Pisze, że Elza i jej lwiątka nauczyły się radzić sobie zagrożeniami dzikich zwierząt, ale gorsze jest dla nich zagrożenie ze strony ludzi.
Drugim aspektem książki jest macierzyństwo. Autorka ukazała macierzyństwo wraz z całą gamą uczuć towarzyszących na przykładzie swojej i męża miłości do Elzy i jej potomstwa oraz miłości Elzy do swojego potomstwa.
Cała książka jest urzekająca, przepełniona pięknem Afryki. Polecam. 
8 gwiazdek 

6 komentarzy:

  1. Zdaje się, że u rodziców jest ta książka w starym wydaniu i czerwonej okładce.

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę, że rodzice mają ciekawą biblioteczkę. To już wiem skąd u Córki takie zainteresowania. ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakoś odnoszę wrażenie, że koty i miłośnicy czytania idą w parze... Chociaż takiego lwa to trudno byłoby zepchnąć z ulubionej książki. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam,
    Mam książkę "Moja lwia rodzina" (wydanie z roku 1975, będące ponoć "tomem 2-gim", wydawnictwo "Iskry"). Zaczęłam czytać, zanim się obejrzałam pochłonęły mnie losy Elzy i jej dzieci. Niestety, teraz nie bardzo wiem jak skompletować część 1-szą i 3-cią (jak podane jest w "stopce", mój egzemplarz to najwyraźniej część 2-ga "Living free"). Z tymi tytułami rzeczywiście namieszali...

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepraszam Pani Izabelo Łęska-Wokulska, ale dodam coś jeszcze. Znamy się troszkę z pewnego portalu książkowego- aczkolwiek Pani blog znalazłam szukając informacji o "Mojej lwiej rodzinie". W poprzednim poście napisałam że brakuje mi jeszcze dwóch tomów, a na szczęście jest to tylko jeden, jak miałam okazję się dowiedzieć dzięki Pani. Dziękuję za kompetentne informacje i pozdrawiam. "Chiara"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A, Chara, mów mi na Ty! Ja nie mam wszystkich, bo czytałam w ebooku albo słuchałam. Nie pamiętam, ale szukałam filmów, tych 3 części i jest to nie do dostania! Tylko ta jedna, ale to też znalazłam w ciuchlandzie....
      To wydanie z Muzy, Dookoła świata, 'Elza z afrykańskiego buszu' to chyba to samo co 'Moja lwia rodzina"?

      Usuń

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...