czwartek, 2 czerwca 2016

Stosik i podsumowanie maja i koszulka mola książkowego

Dzień dobry,
Dziś pochwalę się Wam książkami, które przyszły ostatnio. Już w maju było puściutko,ale w ostatnich dwóch tygodniach maja listonosz się uruchomił.
Najpierw dostałam dwa upominki od cioci:

 Lubię książki o Holocauście, a tej 'Noc' nie znałam. Wspaniałe prezenty.
i dwie gazety:

Świetne przepisy, na przykład na pizzę z oliwkami. Mniam.

Następnie przyszedł listonosz:
I jak zaczął przynosić, to przez kilka dni z rzędu. Ja mam sporo innych zajęć i stres przedweselny, ale książka zawsze mnie cieszy. Już mi się nie mieściły na półkach, ale przeniosłam część biblioteki do powstającego pokoju ;) A tam miejsca! Mam mieć półeczki. 
Oto nowe nabytki: 
'Serce' już przeczytałam i opisałam, a 'Cień eunucha' zaczynam czytać.




Kobiece i jedna o kosmosie. Bardzo się nie mogę doczekać, kiedy je przeczytam. Wyglądało to więc tak jak wyżej.

 Ale przyszły następne:



Rodziewiczównę lubię czytać. I "Lato leśnych ludzi' kiedyś czytałam, ale z chęcią przeczytam ponownie, po latach. No i będę miała własną! Do tej pory miałam tylko 'Dewajtis', którą przeczytałam kilka razy.'Historie kuchenne' wygrałam na blogu Kto czyta książki - żyje podwójnie http://ktoczytaksiazki-zyjepodwojnie.blogspot.com/2016/05/wyniki-konkursu-patronackiego-cz-i.html
 Książkę już przeglądałam, jest świetna!!!!


 I gotowy stosik, niestety bez 'Oblubienic wojny":

Pochwalę się też Wam koszulką mola książkowego. Mam ją od kilku lat, ale jakoś tak wyszło, że o niej nie pisałam:


To jest cytat z Thomasa Jeffersona: 'Nie potrafię żyć bez książek'.

To tyle z chwalenia się. Teraz podsumowanie maja.

Mało czasu było. Więc skończyłam książkę z kwietnia:

 Mikołaj Golachowski 'Czochrałem antarktycznego słonia i inne opowieści o zwierzołkach'

Przeczytałam:

1.  Nino Haratischwili 'Ósme życie (dla Brilki)' 
2.   Jerzy Bralczyk 'Mój język prywatny' 
3.   Stendhal 'Pustelnia Parmeńska' 
4. Fiodor Dostojewski 'Biesy'
5.  Radka Franczak 'Serce'

Czytałam je w międzyczasie, bo czasu mam mniej. Zaniechałam oglądania telewizji i w ogóle staram się jakoś roztroić. Ale słucham zaległych audiobooków, bo jak jest zajęcie, to spokojnie mogę słuchać książek:
1.  Jan Miodek 'Odpowiednie dać rzeczy słowo' 
2.   Susan Vreeland 'Dziewczyna w hiacyntowym błękicie'' 

Na blogu zamieściłam też w maju 6 postów o książkach południowoamerykańskich. Zostało mi jeszcze kilka postów o Naokoło Świata. I je też planuję umieścić. 
W ogóle to kończę czytać listę, którą nazwałam 'romanse historyczne', z książek o języku zostały mi 'Zapomniane słowa'. Słucham też książek o początkach państwa polskiego. Polecam Wam je!!!! Bardzo aktualne.  A do recenzji wybieram sobie książki, które mówią coś o kobietach, albo takie, które są bardzo przyjemne 'w czytaniu'. 
Blog po ślubie zamierzam kontynuować, bo mogę tutaj wypowiadać się o książkach. Inaczej czułabym się 'niewypowiedziana'.
 A ja czuję coraz większy stres.
Pozdrawiam Was serdecznie i zmykam. 
Izabela Łęcka

19 komentarzy:

  1. Stos imponujący, koszulka urocza, chcę! A w ogóle to najlepszego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. A mam jeszcze taką samą elkę. To nie z Polski. U nas chyba takich nie ma.

      Usuń
  2. Wooow, same cuda. Oblubienice to mój zachwyt maja, a Cabre, akurat ten przede mną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, to się cieszę. Na Cabre jestem pewna, ale 'Oblubienice' to niewiadoma. ;) Ale liczę, że się zachwycę.

      Usuń
  3. Biednemu listonoszowi współczuje, a Tobie gratuluje, ciekawe książki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Będziesz miała co czytać w czerwcu:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne stosy. Gratuluję wygranej :) Rodziewiczównę też lubię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze Rodziewiczówna kojarzy mi się z domem, bo ciągle pisze o lasach, przyrodzie i tradycyjnych wartościach. I podoba mi się to, że moda na nią wraca.
      Dziękuję za gratulacje.

      Usuń
  6. Wow, ile książek Ci przybyło. Jestem pod wrażeniem. Życzę dużo czasu na lekturę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobrze, że ja stres ślubny mam już za sobą :) Co do książek, cieszę się, że "Historie" się podobają. Autorka pisze już drugą część. Mam nadzieję, że obie będziemy miały okazję po nią sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest ciekawa i niebanalna. No i dobrze wydana. Podczytywałam już historie, które autorka opisuje - są ciekawe. Niedawno czytałam książkę francuskiej autorki z przepisami, ale ta jest ciekawa.

      Usuń
  8. Poczekam na Twoją recenzję nowej książki Magdy Parys. Czytałam jej "Tunel", który jednocześnie mi się podobał i nie podobał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też ciekawi. Jej poprzednich książek nie miałam kiedy czytać, ale czytałam o niej artykuł, że jest krytyczna, ze mieszka w Niemczech, że ma dystans do wielu spraw. To wszystko daje nadzieję na dobrą literaturę.
      No i nowy Dehnel, który zbiera mieszane recenzje. W 'Tygodniku kulturalnym' skrytykowano ją dokładnie. To jestem ciekawa.

      Usuń
  9. Piękny zestaw książek A koszulka super��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem dlaczego wyswietliły sie zbaki zapytania w moim komentarzu Miały być kciuki w górę Anyway miłej lektury

      Usuń
    2. Zauważyłam, że tutaj zawsze pojawiają się znaki zapytania zamiast emotów. Jak widzę takie czarne pytajniki, to się domyślam, że miały być buźki albo coś.

      Usuń

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...