piątek, 15 lipca 2016

Antonio Halik '180 000 kilometrów przygody' - znanego podróżnika podróż przez obie Ameryki

Znalezione obrazy dla zapytania Elżbieta Dzikowska
Elżbieta Dzikowska
Znalezione obrazy dla zapytania Antonio Halik
Tony Halik
Okładka książki 180 000 kilometrów przygody                      Tony'ego Halika i Elżbietę Dzikowską, których fotografie widać u góry tego posta, znają chyba wszyscy z mojego pokolenia oraz starsi z programów niedzielnych. Pamiętam, że zasiadaliśmy całą rodziną w niedziele o 14.   Przez ponad dwadzieścia lat prowadził z żoną – Elżbietą Dzikowską programy (ponad trzysta) dla TVP: Tam gdzie pieprz rośnie, Tam gdzie rośnie wanilia, Tam, gdzie kwitną migdały, Tam, gdzie pachnie eukaliptus oraz Pieprz i wanilia. Zrealizował około czterystu filmów dokumentalnych. 
Szczerze się zdziwiłam więc widząc książkę pana Halika na liście Naokoło Świata. Ale jest.  Jej tytuł to '180 000 kilometrów przygody'. Wydano ją w 1975 roku. Tytuł odnosi się do odległości, jaka dzieli Ziemię Ognistą od Alaski. Podróżnik przebył ją z żoną i w tej książce opisuje wrażenia, spotkania i przygody. 

Moja krótka opinia o tej książce:
W tej książce się zasłuchałam. I nie drażniło mnie nawet 'chrupanie' w tle. Piękny język i przemyślana struktura. Autor skupia się na świecie przyrody i świecie Indian w Ameryce Południowej i Ameryce Środkowej. Urzekły mnie legendy indiańskie i opisy przyrody Matto Grosso. Są to opisy dynamiczne, upersonifikowane. Słucha się tego z zapartym tchem. 
8 gwiazdek
Gorąco polecam.

5 komentarzy:

  1. Byłam w Muzeum Tonego Halika w Toruniu, niesamowite miejsce, aż czuć tam przygodą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba czytałam tę książkę tylko w innym wydaniu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaka to wspaniała książka! Do tego zdjęcia! Niesamowite, że w tej podróży (o ile się nie mylę, bo czytałam ją dawno temu) Pierrette urodziła dziecko! A "Pieprz i wanilię" też oglądałam z rodzicami w każdą niedzielę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam ochotę kiedyś zaopatrzyć się w całą serię na dvd.
    Chyba urodziła.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...