czwartek, 14 lipca 2016

Dariusz Bugalski 'Wirus' - o Polsce i Polakach

Książka 'Wirus' to dzieło Dariusza Bugalskiego – cenionego dziennikarza radiowej Trójki. Wydało ją wydawnictwo Editio 29 lutego 2016 roku. 
Dariusz Bugalski
Książka jest dosyć cienka, a do sięgnięcia po nią skłoniła mnie okładka z rycerzem, czy raczej zbroją rycerską. Bohaterowie to dziennikarz telewizyjny o charyzmatycznym głosie, Jan, którego dręczą dylematy dziennikarskie, czy pisać o świecie dobrym, czy złym, czy pokazywać Polskę szczęśliwą, czy odwrotnie - pełną wynaturzeń. Druga bohaterką jest Joanna, o złamanym sercu. 
Książka jest pełna cytatów o odniesień do rzeczywistości i do kultury oraz aluzji do rozmaitych ważnych wydarzeń z niedawnej współczesności. Mniej więcej wszystkie zrozumiałam i odcydrowałam, każde z osobna, ale w całości nie. I tutaj chciałam serdecznie przeprosić książkę, bo nie zrozumiałam całości, nie odczytałam przekazu, poza tym, że można o naszej rzeczywistości mówić, że jest dobra lub zła. Całość okazała się za mądra dla mnie. Brakowało mi wydarzeń i fabuły. Po jej przeczytaniu czuję, że nie wiem z niej niczego. 
A szkoda, bo na LubimyCzytać widzę, że książka ma swoją wierną grup fanów. 
3 gwiazdki

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Grupie Helion SA:
Polecam

4 komentarze:

  1. Oj oj, to ja nie będę się za nią brała, bo chyba to nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie chcę nikogo odstraszać od książki.
      Całkiem możliwe że zrobię konkurs rozdawajkę na tę książkę.

      Usuń
  2. http://bookmaania.blogspot.com/ zapraszam do mnie, dopiero zaczynam. Już niebawem recenzja książki "Oprawcy zbrodnie bez kary"!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że początki. Trzymam kciuki! Dodam do obserwowanych.

      Usuń

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...