wtorek, 26 lipca 2016

Nominacja Liebster Blog Award

Dziś nominacja do LBA od Książkolubnej: 

Oto pytania skierowane do mnie i moje odpowiedzi:

 1. Czy jest książka, do której ciągle wracasz? 
 Dwie: 'Ania z Zielonego Wzgórza' i 'Dewajtis' Rodziewiczóny.
 
2. W której książce zakończenie zbulwersowało cię do tego stopnia, że chciałbyś/chciałabyś je zmienić?
 Zbulwersowało mnie zakończenie 'Ani', gdy tak sobie poszła. Inne zakończenie, które mnie zbulwersowało to zakończenie sagi 'Zmierzch'. Po pierwsze, część czwarta kończąca serię to grafomania, która nie powinna była ujrzęć światła dziennego, a po drugie uważam, że bohaterka wybrała nie tego mężczyznę.  Dziwny był ten Edward, jakiś taki sektowaty z tą swoją rodziną.
3. Której książki lub książkowego cyklu nie chcesz przeczytać?
'Gry o tron'.
4. Której bohaterki/bohatera tak bardzo nie znosisz, że najchętniej zabiłabyś/zabiłbyś go już w pierwszym rozdziale?
Nie znosiłam bohaterki 'Targowiska próżności'. 
5. Czy kiedykolwiek fabuła książki owładnęła Tobą tak bardzo, że zakradła się do Twoich snów? Jeśli tak, podaj tytuł i autora. 
Być może, bo mam bardzo fabularne sny, ale nie mogę sobie przypomnieć.
6. Po jaki rodzaj książek sięgasz najchętniej?
Lubię czytać książki o ludziach z problemami psychicznymi albo z nieudanym życiem, albo takimi bohaterami, którzy nie mają sensu życia. Lubię też staroświeckie powieści, w których dobro jest nagrodzone, a zło - ukarane. 
7. Czy zdarza Ci się mówić cytatami
Tak. Z 'Pana Tadeusza' na przykład albo z Pisma Świętego. 
8. Czy lubisz e-booki i audiobooki? Uzasadnij krótko odpowiedź.
Tak, lubię. Wiadomo, że książka papierowa jest najlepsza, ale czasami brakuje nam miejsca, albo możliwości. W E-bookach można sobie dostosować czcionkę. A audiobooki to klasa sama w sobie. No i można czytać robiąc inne rzeczy. Lubię. 
9. Książka zdecydowanie nie trafia w Twój gust. Czytasz do końca, czy rezygnujesz?
Staram się przeczytać, ale ostatnio brakuje mi cierpliwości. Pamiętam, że gdy byłam mała, to nie lubiłam, gdy pani z biblioteki szkolnej narzucała mi swoje książki. Wolałam wybierać sama. Pamiętam, ze 'przyczepiła się do mnie' o Kubusia Puchatka. Dawała, podkładała, przepytywała. A ja nie. Jak nie, to nie. Dopiero jako dorosła osoba sięgnęłam po Milne'go. 
10. Z którym bohaterem książkowym najbardziej się utożsamiasz?
Kiedyś to widziałam siebie w tej niezamężnej bohaterce 'Nad Niemnem', tej, która podjęła złe decyzje życiowe, a teraz to już sama nie wiem. Lubię bohaterów 'Dewajtis' Rodziewiczówny.
Rozumiem też bohaterów Myśliwskiego.
11. Którą książkę uważasz za tak słabą, że nie powinna była nigdy zostać napisana?
Są takie dwie, ale z litości nie powiem jakie. Jedna ukazała się drukiem, a drugą dał mi pisarz do przeczytania. Chyba mu jej nie wydano. 
Z tymi samymi pytaniami nominuję :

1. Czy jest książka, do której ciągle wracasz? 
2. W której książce zakończenie zbulwersowało cię do tego stopnia, że chciałbyś/chciałabyś je zmienić?
3. Której książki lub książkowego cyklu nie chcesz przeczytać?
4. Której bohaterki/bohatera tak bardzo nie znosisz, że najchętniej zabiłabyś/zabiłbyś go już w pierwszym rozdziale?
5. Czy kiedykolwiek fabuła książki owładnęła Tobą tak bardzo, że zakradła się do Twoich snów? Jeśli tak, podaj tytuł i autora.
6. Po jaki rodzaj książek sięgasz najchętniej?
7. Czy zdarza Ci się mówić cytatami
8. Czy lubisz e-booki i audiobooki? Uzasadnij krótko odpowiedź.
9. Książka zdecydowanie nie trafia w Twój gust. Czytasz do końca, czy rezygnujesz?
10. Z którym bohaterem książkowym najbardziej się utożsamiasz?
11. Którą książkę uważasz za tak słabą, że nie powinna była nigdy zostać napisana?

3 komentarze:

  1. Och, bardzo dziękuję za nominację, postaram się sklecić jakieś sensowne odpowiedzi, bo pytania są bardzo ciekawe ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Ci, to duże wyróżnienie. Mam nadzieję, że jutro się ogarnę i odpowiem

    OdpowiedzUsuń
  3. Też uważam, że ostatnia część Zmierzchu to była grafomania, jedna z najgorszych książek jakie czytałam w życiu, potwornie mnie wymęczyła.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...