środa, 17 sierpnia 2016

Ian Rankin 'Otwarte drzwi' - thriller z obrazami w tle

Otwarte drzwiDziś postanowiłam wspomnieć o książce, którą czytałam jakieś 4 lata temu po angielsku, bo taką wersję udało mi się upolować w bardzo atrakcyjnej cenie. Czytałam w takiej oto wersji: http://www.scotiana.com/wp-content/uploads/2010/04/Ian-Rankin-Doors-Open-Orion-paperback.jpg
Ian Rankin
Ian Rankin
Autor, prawdopodobnie znany miłośnikom gatunku, dla mnie był odkryciem. Jest szkockim pisarzem. Notka biograficzna w wydawnictwie Albatros, który wydaje jego książki podaje: Wydana w 1987 roku pierwsza powieść kryminalna z inspektorem Rebusem przyniosła mu niesłabnącą do dziś sławę. Kolejne książki – m.in. Zaułek szkieletów, Memento mori, Pożegnalny blues, Sprawy wewnętrzne i Stojąc w cudzym grobie – trafiły na najwyższe pozycje list bestsellerów w Wielkiej Brytanii i zostały przetłumaczone na kilkanaście języków. Ian Rankin jest dwukrotnym zdobywcą nagrody Dagger, przyznawanej przez Amerykańskie Stowarzyszenie Autorów Powieści Kryminalnych; był też nominowany do nagrody Edgara Allana Poe. Na podstawie cyklu książek z inspektorem Rebusem nakręcono brytyjski serial telewizyjny (http://www.wydawnictwoalbatros.com/autorzy,128,ian-rankin.html).

Dotychczas przeczytałam tylko jedną jego książkę, właśnie 'Otwarte drzwi' z 2008 roku, w Polsce wydaną w roku 2011 przez wydawnictwo Albatros. Ja ją czytałam w roku 2012, czyli rok po polskim wydaniu jej, chociaż kupiłam ją rok wcześniej. Czyli  właściwie sklep z używanymi książkami był szybszy niż wydawnictwo. 

Bohaterem powieści jest milioner Mike Mackenzie, który dorobił się na firmie software'owej. Jest młody, bogaty i ma dużo czasu. Postanawia zrobić coś ekscytującego: wraz z dwójką przyjaciół, koneserem dzieł sztuki, bankierem Allanem Cruikshankiem i profesorem Akademii Sztuk Pięknych Robertem Gissingiem, przygotowuje "skok doskonały" na Galerię Narodową w Edynburgu i osiem cennych obrazów przechowywanych w jej magazynie. Zatrudniają gangstera Majchera Callowaya. Ale okazuje się, że nic nie jest takie proste, jak się wydawało. 
Książka zawiera suspens, ciekawi, bo jest w niej zagadka. Trzeba się zorientować kto jest kim.I czekać na rozwiązanie zagadki.
Książkę męczyłam po angielsku, a pamiętam, że  byłam zaciekawiona, że nie czułam się znużona, że przewracałam z ochotą strony bez zmęczenia. To w książkach obcojęzycznych świadczy o tym, że jest ciekawa, gdy zapomina się, że jest nie po 'naszemu'. 
Oceniam ją na 6 gwiazdek i ją polecam. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...