piątek, 16 września 2016

Będzie nowa książka Wiesława Myśliwskiego! - o audycji Z najwyższej półki

http://www.wrota-swietokrzyskie.pl/image/image_gallery?uuid=29602e0e-d4ee-4597-b953-6bc822955f05&groupId=10157&t=1313891752048
Wiesław Myśliwski, źródło zdjęcia:tu
Dzień dobry,
Zastanawiałam się ostatnio czy pan Wiesław Myśliwski planuje napisać jeszcze jakąś książkę. Tak sobie myślałam, że chciałabym poznać Mistrza spojrzenie na nas, ludzi, gdyż w każdej książce zaskakuje mnie on głębią i artyzmem. Po prostu to wspaniała literatura.
Wiesław-Myśliwski Zacytować
Mówi się, co prawda, być sobą. Mówi się w zuchwałym przekonaniu o stałości naszego ja. Powtarza to każdy. Lecz być sobą tak naprawdę nic nie znaczy. Aby być sobą, trzeba być kimś, to znaczy wiedzieć, kim się jest. A jak możemy to ustalić, zagubieni wśród ciągle zmieniających się wyobrażeń siebie? 

Wiesław-Myśliwski
 
Śmiech to zdolność człowieka do obrony przed światem, przed sobą. Pozbawić go tej zdolności to uczynić go bezbronnym. .
Wiesław-Myśliwski
 
(...) ja właśnie płakałem. Nie po wierzchu. Czułem coś takiego, jakby z drugiej strony moich oczu łzy do wewnątrz mnie spływały. Doświadczył pan może takiego płaczu? .
Wiesław-Myśliwski
 
To prawda, że znaleźć siebie to nieprosta sprawa. Kto wie, czy nie najtrudniejsza ze wszystkich spraw, jakie człowiek ma do załatwienia na tym świecie. 

Znalezione obrazy dla zapytania Wiesław Myśliwski książki


















Jakaż więc była moja radość, gdy na stronie Polskiego Radia znalazłam archiwalną audycję programu  Michała Nogasia 'Z najwyższej półki' z 31 lipca 2016 roku- prosto z festiwalu Stolica Języka Polskiego w Szczebrzeszynie:

Polecam Wam serdecznie tę audycję. Jest to rozmowa z panem Myśliwskim o jego książkach, o życiu, o czytelnikach, o świecie i wreszcie o nowej książce, która 'się pisze' i ma tytuł 'Ucho igielne'. Ja już się nie mogę jej doczekać......

Znalazłam w tym wywiadzie również myśl, która łączy Wiesława Myśliwskiego z Umberto Eco. Chodzi o czas, internet i informacje. Mamy coraz więcej informacji i coraz mniej z tego sobie przyswajamy. Coraz mniej jest czasu na myślenie.  Umberto Eco mówił o książkach elektronicznych, że jest ich zatrzęsienie, że człowiek współczesny nie ma możliwości przeczytać tego wszystkiego.
To ważna i mądra myśl...

Zapraszam do audycji.

6 komentarzy:

  1. Pamietam jak przyjemnie mi sie czytalo "Traktat o luskaniu fasoli". Mam "Ostatnie rozdanie" pod reka...

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Pamiętam z Twoich postów, że też uwielbiasz książki Myśliwskiego.

      Usuń
  3. A ja jeszcze nie tknęłam tych co mam....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zachęcam, bo to naprawdę wartościowe książki.

      Usuń

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...