piątek, 28 października 2016

Ajschylos 'Agamemnon'

Znalezione obrazy dla zapytania agamemnon Ajschylos okładkaZnalezione obrazy dla zapytania agamemnon Ajschylos okładka 'Agamemnon' to pierwszy tom cyklu pt. 'Oresteja', który opiewa tragiczne dzieje wodza Agamemnona z rodu Atrydów, zwycięzcy spod Troi.

 Ajschylos (Aischylos z Eleusis, Eschyl) to jeden z najwybitniejszych tragików ateńskich, powszechnie uważany za rzeczywistego twórcę tragedii greckiej.
Znalezione obrazy dla zapytania Ajschylos
Ajschylos
Znalazłam książkę w tradycyjnym, z roku 1864, tłumaczeniu Józefa Szujskiego (bo jest jeszcze przekład Jana Kasprowicza). Przyznam się, że dla mnie było to tłumaczenie trudne. Dodatkowo napotkałam na inny mur: chodzi o to, ze odbiorcy starożytni znali mity i całą historię rodu Pelopidów, dla nas nowożytnych jest to już nieznana historia.
Na szczęście znalazłam rewelacyjny spektakl polskiego radia pt. 'Agamamnon', który się delektowałam. Prawdę mówiąc, tylko w celu zareklamowania go piszę niniejsze słowa.
8 gwiazdek za tragedię, bo opisuje ona ponadczasowe dylematy ludzkie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...