piątek, 7 października 2016

Clasic Book Tag

Wczoraj Kasiek z bloga Z pasją o dobrych książkach nominowała mnie do Clasic Book Tag.

Dziękuję. Z chęcią odpowiem na pytania. 

1. Popularna klasyka, która Ci się nie spodobała

Pamiętam, że w dzieciństwie nie znosiłam Kubusia Puchatka. Dopiero jako dwudziestolatka pokochałam Stumilowy Las. Jako dziecko nie cierpiałam też Doktora Dolitte, przez którą to książkę nie dałam rady przebrnąć.
Znalezione obrazy dla zapytania kubuś puchatek   Znalezione obrazy dla zapytania Doktor Dolittle 

 2. O którym okresie historycznym lubisz czytać najbardziej

 Lubię dawne epoki: średniowiecze, wojny krzyżowe, upadek starożytnych imperiów. 


3. Ulubiona baśń
 
 Moja ulubiona baśń to 'Słowik' Andersena. Bo jest to opowieść o poszukiwaniu wolności za wszelką cenę. Ostatnio wspaniale czytał ją Jerzy Stuhr. 

4. Klasyka, której nieznajomości wstydzisz się najbardziej

Tak jak Kasiek, wstydzę się nieprzeczytania 'Ulissesa'. Było jeszcze parę braków, ale te powoli nadrabiam. Starożytne eposy - przeczytałam, 'Boska Komedia' - przeczytałam. Poza tym skończyłam filologię polską i byłam pilną i systematyczną bywalczynią bibliotek, więc trochę klasyki przeczytałam. Całej nie, bo nie da się.Na studiach miałyśmy taki dowcip, że studenci polonistyki z czasów Króla Stasia musieli mieć super. Dwa semestry zajęć polonistycznych przez 5 lat. To musiały być 'luzy'.... Oczywiście to żart, bo przecież system studiów musiał być inny. 

5. Pięć klasycznych powieści, które zamierzasz przeczytać w najbliższym czasie


Znalezione obrazy dla zapytania Blaszany bębenekZnalezione obrazy dla zapytania Archipelag GułagZnalezione obrazy dla zapytania Czas odzyskany Proust Znalezione obrazy dla zapytania Don Kichot 

i te, bo to klasyka kryminału:

http://i62.fastpic.ru/big/2014/0531/99/4942236717e3311516d714339ed14e99.jpg
































6. Ulubiona współczesna powieść bazująca na klasyce

Tak jak sobie teraz myślę, to chyba 'Dziennik Bridget Jones' bazuje na 'Dumie i uprzedzeniu'....

7. Ulubiona ekranizacja filmowa/serialowa

Lubię Poiroty z Suchetem, Marple z  Jan Hickson, 'Nędzników' z 1998 roku Z Liamem Neesonem i Umą Turman  i Trylogię według Hoffmana. 

8. Najgorsza adaptacja klasyki

A ja wiem? Czy adaptacja 'Wiedźmina' to klasyka? Bo była okropna. 

9. Ulubiona szata graficzna, którą chcesz mieć w kolekcji. 
MG wydaje świetne książki. Chciałabym mieć całą kolekcję Prousta. Ale moim marzeniem była kolekcja BN-ek, Biblioteki Narodowej. 

Znalezione obrazy dla zapytania Proust MG
Znalezione obrazy dla zapytania Biblioteka NArodowa ksiązki


10. Mało znana klasyka, którą chcesz polecić

Pamiętam swój zachwyt 
Znalezione obrazy dla zapytania tessa d'urbervilleZnalezione obrazy dla zapytania Narcyza Żmichowska   


Nominuję Bookendorfinę, Dofi, Moje zaczytanie i Pawła M z bloga Se czytam. 


11 komentarzy:

  1. "Tessa d'Urberville" czeka grzecznie na półce na swoją kolej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja ostatnio powzięłam decyzję o czytaniu przynajmniej jednej książki należącej do klasyki w miesiącu i to była bardzo dobra decyzja! Nie spodziewałam się, że tak przyjemnie będzie mi się czytało powieści zaliczane do kanonu. Ulisses jednak jeszcze nie jest na moje siły ;) W październiku będę mierzyła się z Mistrzem i Małgorzatą.

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy ja podołam 'Ulissesowi'. Zobaczymy.
      'Mistrz i Małgorzata' to świetna książka.

      Usuń
  3. "Kubuś Puchatek" kojarzy mi się tylko z moim pobytem w szpitalu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za nominację - choć podejrzewam, że pewnie za chwilę zapomnę. Również mam słabość do wydań z Biblioteki Narodowej, a książkę "Blaszany bębenek" uwielbiam - dlatego szczerze polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobrze wróży mojej lekturze 'Blaszanego bębenka'.

      Usuń
  5. Dziękuję za nominację...nie wiem czy sprostam. Pytania są te same?
    "Doktora Dolittle" czytałam namiętnie.....chyba przeczytałam wszystkie wydane u nas książki. "Kubusia Puchatka" nigdy nie czytałam...znam tylko z dobranocek.
    "Ulissesa" nigdy czytać nie będę...natomiast "Dublińczyków" chcę koniecznie przeczytać i jeżeli takowa jest to biografię Joyce'a też chętnie bym przeczytała.
    Mankel...gdybym go poznała wcześniej pewno bym chciała przeczytać...znam go z serialu nakręconego na podstawie jego kryminałów.

    Też mam serie, które lubię.....

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak, te same. Są dobre, więc po co zmieniać?
    Mam 'Dublińczyków' w wersji oryginalnej, Barnabe&Nobles od cioci. Jeszcze nie czytałam, ale strumień świadomości kiedyś lubiłam czytAć. Zobaczymy jak to będzie z 'Ulissesem'. Mam audiobook, ale nie wiem czy nie polegnę.

    OdpowiedzUsuń
  7. http://seczytam.blogspot.com/2016/10/czasami-seczytam-klasyke-wyzwanie.html

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...