wtorek, 4 października 2016

David Young 'Stasi i dziecko': zbrodnia w świecie, w którym łamanie ludzi jest zasadą

Już dawno nie czytałam dobrej powieści sensacyjnej, gdyż ciągle mam tyle książek do czytania, że na porządną dawkę emocji czytelniczych brakuje mi czasu. Tak się składa, że ostatnią taką powieścią, którą czytałam, było 'Uciec z zimna' Johna  Le Carre, która tęż rozgrywała się w NRD. Jak wiadomo z historii, Stasi to dobry temat do powieści. To agentura wszechogarniająca, która lubiła stosować metody psychomanipulacji i niszczenia ludzi jak tylko się da. Więc jeśli szukać powieści sensacyjnej z dreszczykiem, która nie jest szwedzkim kryminałem, to taka ze Stasi jest dobrym wyborem.
Książka Davida Younga 'Stasi i dziecko' to debiut pisarski autora. W Polsce książka ukazała się 6 lipca 2016 roku w wydawnictwie Marginesy. 
Główną bohaterką jest kobieta, porucznik Karin Müller, oficer policji, która ma w sobie poczucie sprawiedliwości i dążenia do ujawnienia prawdy, uczucia niespotykane we Wschodnim Berlinie w roku 1975. Sprawa, którą bada, dotyczy znalezienia przy przejściu granicznym z Berlinem Zachodnim zmasakrowanego ciała dwunastoletniej dziewczynki. Stasi zleca to śledztwo jej, a zarazem nakłada ograniczenia. Dodatkowo komplikuje się jej życie osobiste, a w to wszystko wmieszane jest Stasi. 
Książkę czyta się szybko. Akcja wywołuje emocje czytelnicze. Ciągłe sploty akcji, zmiana miejsc i skomplikowane uczucia bohaterów sprawiły, że czytałam ją jednym tchem. Koniec książki mnie zaskoczył, a zarazem zaintrygował. Wydaje mi się, że w następnych tomach wyniknie wiele komplikacji, a Karin doświadczy jeszcze siły aparatu państwowego. Bohaterka jest chyba osobą silniejszą niż sama o sobie myśli i chyba wydarzy się wiele. Tak myślę, a sam fakt, że snuję przypuszczenia na temat dalszego ciągu serii świadczy, że książka mnie zainteresowała. 
Poza tym, jej akcja rozgrywa się w państwie Bloku Wschodniego, gdzie życie, towary i usługi różnią się od tych Zachodnich. Trochę ten świat pamiętam, więc to sprawiło, że książka była dla mnie dodatkowo wciągająca. Z kolei młodzież, nie znająca komuny, będzie mogła poznać 'inny świat'. 
Daję książce 8 gwiazdek

Za książkę do czytania dziękuję wydawnictwu Marginesy:
Znalezione obrazy dla zapytania Marginesy logo

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...