czwartek, 6 października 2016

Maeve Haran 'Najlepsze chwile w życiu'

Miałam ostatnio ochotę na przeczytanie ciekawej powieści kobiecej i coś mi mówiło, że najnowsza powieść Maeve Haran 'Najlepsze chwile w życiu' będzie dobrym wyborem. W Polsce ukazała się 24 sierpnia 2016 roku w wydawnictwie Marginesy jako druga książka tej autorki wydana w tym wydawnictwie. Wcześniej ukazała się bowiem powieść  'Mieć wszystko'. Jeszcze tej książki nie czytałam, ale mam wielką ochotę, o ile mi na to czas pozwoli. 

by Maeve Haran
Maeve Haran, źródło zdjęcia: tu
Sama autorka, jak podaje biogram  na stronie Marginesów ( http://www.marginesy.com.pl/autor/191),  ukończyła prawo na Oksfordzie, pracowała jako producent telewizyjny i jest matką trójki dorosłych dzieci. Jej kariera pisarska rozpoczęła się od międzynarodowego bestsellera Mieć wszystko. Jej książki zostały przetłumaczone na 26 języków i były nominowane do ważnych nagród literackich. Mieszka w północnym Londynie.

Powieść  'Najlepsze chwile w życiu' to historia czterech przyjaciółek, które są już w wieku około 60-tki, w wieku, w którym może wydarzyć się wiele złego i dobrego. Perypetie każdej z nich dotyczą różnych sfer życia: rodzinnego i zawodowego. W zasadzie można powiedzieć, że autorka poruszyła wszystkie problemy, z jakimi spotykają się współczesne kobiety po 50-tce: strach o konkurencję w pracy przez młodych, odejście dzieci z domu, problemy małżeńskie, pragnienie bycia potrzebnym, atrakcyjnym i kochanym, pragnienie spełniania się zawodowego i tego, żeby doceniano potencjał zawodowy i wiedzę nagromadzoną przez lata pracy, wiedzę i umiejętności, jakich nie mają jeszcze młodzi. 
Książka jest mądra, ciekawa i lekka w lekturze. W zasadzie nie miałam problemu z empatią wobec bohaterek, ciekawiły mnie ich losy i kibicowałam im. 
W sumie, książka jest optymistyczna. Pokazuje, iż to, co się liczy, to nadzieja i przyjaźń oraz wiara w to, że z każdego kłopotu jest jakieś wyjście. A jeśli nie, to z czasem okaże się, że nie jest tak źle jak na to wyglądało.
'Najlepsze chwile w życiu' zaciekawiły mnie, dlatego że są książką inną niż inne powieści kobiece: bo jej bohaterki nie mają 30 lat i nie jadą na wieś, bo opowiada o problemach dotykających wiele ludzi, bo podchodzi do nich z humorem i dystansem, ale ich nie bagatelizuje.

Oceniam książkę na 7 gwiazdek

Za książkę dziękuję wydawnictwu Marginesy:
Znalezione obrazy dla zapytania MArginesy Logo

6 komentarzy:

  1. Brzmi nieźle. Super, że autorka postawiła na nieco dojrzalsze bohaterki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Okazało się, że starsze bohaterki są też wesołe, pełne wigoru, a akcja dynamiczna.

      Usuń
  2. Leży koło łóżeczka i chyba Jej czas nadchodzi. "Płyń z tonącymi" którą akurat czytam, jest bardzo wymagająca, mam ochotę na coś lżejszego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta książka spełni Twoje oczekiwania. Jest lekka, przyjemna, ale i mądra.

      Usuń
  3. Chętnie sięgam już po książki o ludziach w przybliżonym do mnie wieku więc poszukam jej w bibliotece. Może kiedyś do niej i ta książka trafi.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...