poniedziałek, 10 października 2016

Michelle Wildgen 'Nie jesteś sobą' - o wsiąkaniu w cudze życie.....

Ta debiutancka książka Michelle Wildgen ukazała się 24 sierpnia 2016 roku w wydawnictwie Marginesy. W 2014 roku powstał film na podstawie tej książki:

Znalezione obrazy dla zapytania You're Not You film
Okładka filmu
Oto sceny z filmu:
 Znalezione obrazy dla zapytania You're Not You filmhttp://www.trbimg.com/img-5437226f/turbine/la-et-mn-youre-not-you-movie-review-20141010Znalezione obrazy dla zapytania You're Not You film


Znalezione obrazy dla zapytania Michelle Widgen
Michelle Wildgen
O autorce można powiedzieć , że jest nauczycielką, pisarką i redaktorką – między innymi opracowuje dziennik literacki Tin House. Napisała powieści - Bread and Butter i But Not For Long.
Na podstawie książki Nie jesteś sobą powstał film z Hilary Swank i Emmy Rossum.
Mieszka w Madison w Wisconsin. (źródło biogramu: http://www.marginesy.com.pl/autor/209)

Książka 'Nie jesteś sobą' myślałam, że jest prostą, wzruszającą opowieścią o studentce, która została opiekunką kobiety chorej na Stwardnienie Zanikowe Boczne. I rzeczywiście jest to historia opiekunki, ale wcale nie jest to prosta, wzruszająca historia. To książka gęsta od niepoukładanych emocji. Narracja prowadzona jest z punktu widzenia Bec, owej studentki. Od początku widzimy świat jej oczami. Dziewczyna ma problemy z tożsamością, dopiero szuka swoje drogi w życiu, a praca u bogatej Kate jest jej spełnieniem marzeń. Zarazem Kate jest bardzo chora, a to wywołuje całą plątaninę emocji Bec. Cała książka, miałam wrażenie, była właśnie o zacieraniu się własnej tożsamości, o przybieraniu tożsamości swojej 'wyrafinowanej' w gustach, upodobaniach i stylu życia podopiecznej. Przez cały czas czytania książki czekałam, aż coś się wydarzy, jakaś psychiczna katastrofa. Książka przytłacza, a zarazem fascynuje, bo rozgrywa się we wnętrzu bohaterki, bo jest zarazem książką o wsiąkaniu w cudze życie i współprzeżywaniu śmiertelnej choroby w sumie młodej kobiety. Zarazem jest to opowieść o trudnych decyzjach, które czasami trudno jest udźwignąć otoczeniu takiej chorej. 
Książkę gorąco polecam i oceniam na 9 gwiazdek

Za egzemplarz recenzencki dziękuję wydawnictwu Marginesy
Znalezione obrazy dla zapytania wydawnictwo marginesy

12 komentarzy:

  1. O ja!! Że ja przegapiłam tę książkę, brzmi super, chciałabym ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Też przegapiłam;p Mam nadzieję, że uda mi się gdzieś ją dostać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawa historia, na pewno wzruszająca i warta uwagi. Tak samo jak film, bardzo dziękuję za polecenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie tego filmu nie jestem pewna.... Nie oglądałam, więc nie wiem. W książce całej głębi dodawała Bec. W filmie gra ją Hilary Swan. A ja jakoś nie nie jestem przekonana co do jej umiejętności aktorskich. O, jakby to zagrał Al Pacino, to byłoby super!

      Usuń
    2. Al Pacino to klasa sama w sobie, aż sentyment złapał. Pozdrawiam :)

      Usuń
    3. Myślę, że zagrałby dwudziestolatkę, tak, że czapki by nam spadły z głów!

      Usuń
  4. Sięgnęłam po książkę, ponieważ jakiś czas temu był świetny film o nieco podobnej tematyce "Nietykalni", gdzie głównymi bohaterami są mężczyźni. Teraz mam nadzieję zobaczyć problem niepełnosprawności z kobiecej perspektywy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nietykalnych' oglądałam 2 razy. Piękny film.

      Usuń
    2. "Nietykalni" bardzo mi się podobali...to świetny film. Znakomita gra obu aktorów.
      Jest oczywiście też książka. Ją też warto by było przeczytać.

      Usuń
  5. Czy książkę przeczytam nie wiem, chyba że będzie w bibliotece, ale zapisuję tytuł i autorkę.
    Natomiast z pewnością poszukam filmu choćby dla odtwórczyni głównej roli, Hilary Swank którą cenię.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...