czwartek, 20 października 2016

Mietek Szcześniak na dobranoc 'Potrzebuję' i 'Przytul mnie mocno'

Dzień dobry,
Ostatnio zachwyciła mnie piosenka Mietka Szcześniaka. Słucham jej na okrągło:


A to są jej słowa:
Mieczysław Szcześniak „Potrzebuję”


1.
Wczoraj kochali cię…
Dzisiaj już nie, dziś już nie
Ta nagła samotność, ten smutek zmian
Nieprzejednana
Pustka tych dróg obok dróg
Tak nagle zadana
Jak cud

Wiem, że tu
Piekło jest i raj
Zrozumieć każde zło mi
Daj, (mmm)
Potrzebuję
Wiem, że tu
Piekło jest i raj
Zabierz mój żal i
Trud i ból.
Potrzebuję cię.
2.
Jak mam przebaczać
Jak mam uwierzyć
Im
Że dobrzy i święci
Pomóż mi.

Wiem, że tu
Piekło jest i raj
Zrozumieć każde zło mi
Daj, (uuu)
Potrzebuję
Wiem, że tu
Piekło jest i raj
Zabierz mój żal i
Trud i ból.


Ta droga nie jest jedną z dróg
To twoje życie
Żar, ale
I lód…
Wybierzesz to, czego chcesz
Pójdziesz na dno
Albo
wzniesiesz się!

Refren:
Wiem, że tu
Piekło jest i raj
Zrozumieć każde zło mi
Daj, (mmm)
Potrzebuję.
Wiem, że tu
Piekło jest i raj
Zabierz mój żal i
Trud i ból.
Potrzebuje Cię.
Potrzebuje Cię.

I jeszcze ta:
  
 Mieczysław Szcześniak 'Przytul mnie mocno'

Nie wiem kto
dopisał tekst
do naszych ról

Nie wiem skąd
w tych rolach błąd
i żal i ból

Prowadź mnie
do prostych słów
przez każdy dzień

Prowadź mnie
gdy światło drży
i gdy pada cień

Przytul mnie
i połam lód
w opłatki kry

Przytul mnie
nadejdzie znów
wiosenny świt

Dopóki żal
naprawia błąd
nadzieję mam

Dopóki łza
jest jeszcze łzą
nie jestem sam

nie jestem sam

Jeśli łza
jest jeszcze łzą
nie jestem sam

nie jestem sam 

 Autor tekstu:

Wojciech Ziembicki
Kompozytor:Seweryn Krajewski
Rok powstania:1999
Wykonanie oryginalne:Mieczysław Szcześniak
Płyty:Przytul mnie mocno (singel, 1999), Kiedyś (CD)
Ciekawostki:Piosenka reprezentująca Polskę na Konkursie Piosenki Eurowizji w 1999 roku. Zajęła 18. miejsce. 29. miejsce na Liście Przebojów Programu Trzeciego.

9 komentarzy:

  1. Tekst bardzo ładny, ale to nie mój klimat wokalny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś też tak myślałam, ale widać, ze przyszedł taki dzień, że polubiłam litycznych piosenkarzy.

      Usuń
  2. Piękna, liryczna muzyka... ale w końcu to S. Krajewski... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Jedno nie wyklucza drugiego. Na pewno zgodzimy się w tym że mają swój niepowtarzalny urok

      Usuń
  4. Zrobiłaś się liryczna....czy to o czymś świadczy?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...