wtorek, 25 października 2016

Posłuchajmy o antycznym bohaterze i zakochajmy się w literaturze greckiej

Dzień dobry,
W zeszłym tygodniu pisałam Wam o 'Odysei'. Napisałam wówczas, że do czytania starożytnych eposów skłonił mnie między innymi internetowy kurs literatury greckiej.
Dziś przedstawiam Wam link do tego kursu. Może i Wy się skusicie?:

Tytuł tego kursu brzmi: 

The Ancient Greek Hero in 24 Hours

Discover the literature and heroes of ancient Greece through the Homeric Iliad and Odyssey, the tragedies of Sophocles, the dialogues of Plato, and more.


Przedstawia go Uniwersytet Harvarda:
Znalezione obrazy dla zapytania Uniwersytet Harvarda logo
 Jest to kurs on-line, po angielsku, ale z napisami z boku. Można więc zrozumieć go dosyć łatwo.

bio for Gregory NagyBardzo charyzmatycznym 'opowiadaczem' o tej literaturze jest prof. Gregory Nagy:
Bardzo gorąco polecam ten kurs on-line, bo jest wyjątkowy.

5 komentarzy:

  1. Kurs wygląda na rzeczywiście bardzo interesujący. Może i ja się skuszę w wolnym czasie :) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo bardzo ciekawe :D Na początku myślałam, że zapisałas się na kurs greki xDDD
    Mówię kurde szacun... A tu takie coś :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za polecenie. Parę dni temu sama pisałam o Iliadzie, angielski znam b. dobrze, więc czemu nie? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam nadzieję, że Was to zainteresuje. Jest naprawdę ciekawy. Ma też odniesienia do filmów i współczesnej kultury. Po tym kursie całkiem innym okiem spojrzałam na film 'Troja'.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...