poniedziałek, 7 listopada 2016

Henning Mankell 'Biała lwica' i 'Mężczyzna, który się uśmiechał': skandynawskie kryminały z przesłaniem

Znalezione obrazy dla zapytania Henning Mankell



Znalezione obrazy dla zapytania Henning Mankell
Henning Mankell, szwedzki autor kryminałów,dziennikarz, reżyser i autor sztuk teatralnych (1948-2015), zodiakalny wodnik tak jak ja i twórca postaci Kurta Wallandera. Źródło pierwszego zdjęcia: http://thewire.in/wp-content/uploads/2015/10/Henning_Mankell_2009_-_1.jpg


Okładka książki Biała lwica Przyznam szczerze, że do połowy książki dwutorowość akcji mnie drażniła, ale potem, pod koniec wszystkie wątki się z sobą zazębiły i powstał ciekawy kryminał sensacyjny z motywami południowoafrykańskimi w tle. Sporo jest tu Wallandera i jego prywatnego życia - co lubię w kryminałach skandynawskich.
Taka przypadkowość zła, jakie dosięga jednych ludzi i celowość oraz bezwzględność tegoż zła w rękach 'białych kołnierzyków przeraża. W książce ofiarą jest matka i żona, uczciwa kobieta. Jej śmierć jest jak katalizator dalszej akcji, posuwa za sobą ciąg zdarzeń, które wiodą do apartheidu i RPA. Bardzo ciekawy kryminał dla ludzi ciekawych świata.
Słuchałam jako audiobook. Bardzo mi się spodobał.

7 gwiazdek



Okładka książki Mężczyzna, który się uśmiechał Tę cześć 'Wallandera' czytał mój ulubiony aktor - pan Adam Ferency, bo ma wielki talent i już w głosie słychać to napięcie pomiędzy dobrem i złem. Zresztą, jako lektor sprawdza się znakomicie.
Ta książka odpowiadała mi nawet bardziej niż poprzednia, 'Biała lwica', gdyż cechuje ją jednolitość miejsca i czasu. Były zbrodnie w Szwecji, które poruszyły policyjną strunę osobowości Kurta na tyle, że że wylazł on ze swej samotni i zaczął węszyć zabójcę. Konstrukcyjne jest to część słabsza niż poprzednia, bo zakończenie przyszło dosyć niespodziewanie i nawet powiedziałabym zaskakująco łatwo, ale i tak lubię tę książkę. Miło mi się ją czytało. Cieszyłam się, że tyle było w niej o ojcu Wallandera, że pojawiła się nowa policjantka.
Cóż powiedzieć jeszcze? Chyba to, że już przymierzam się, do 'Ślepego trafu'.
7 gwiazdek



2 komentarze:

  1. Obiema mnie zaciekawiłaś, choć do Mankella szczególnie zachęcać mnie nie trzeba, już jestem przekonana ;) Ale raczej sięgnę w wersji tradycyjnej :)
    /Pozdrawiam,
    Szufladopółka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno zajmie Ci to mniej czasu niż słuchanie.
      Ta seria WAB jest prześliczna.

      Usuń

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...