poniedziałek, 21 listopada 2016

Julian Tuwim, Wanda Chotomska i inni... 'Chichotnik, czyli księga śmiechu i uśmiechu' - książeczka do czytania, wycinania i inspirowania się






RECENZJA PREMIEROWA
 Ostatnio pisałam o biografii Wandy Chotomskiej. Dziś książka, która z nią koresponduje, choć z innego wydawnictwa. To Wydawnictwo Literackie wydało 27 października 2016 roku. O tej książce Wydawnictwo Literackie pisze tak:
Najpiękniejsze polskie wiersze, które działają jak łaskotki.
Designerskie wydarzenie roku w kategorii książek dla dzieci!
 I rzeczywiście tak jest. Książkę przeglądałam z niesamowitą ciekawością. Byłam zdziwiona szatą graficzną, wyborem wierszy, ale od razu mnie one złapały za serce i pomimo, że mam ostatnio bardzo kiepski humor, to się uśmiechnęłam. Ilustracje wykonała Elżbieta Wasiuszyńska. 
                         
W poniższym filmiku na YouTube pokazuje jak przebiegał proces wyboru wierszy i jak powstawały te niesamowicie kreatywne ilustracje:
 Widać, że takie ilustracje mogą dzieci próbować wykonać same, że zaangażują one ich ręce i wyobraźnię, a to dzieci uwielbiają przecież. W filmiku widać też makietę do mojego ulubionego wiersza ze zbiorku, tego o pani smażącej naleśniki na półce. Od razu sobie wyobraziłam śmiech mojego chrześniaka. Bo on lubi, zawsze lubił, ilustracje konkretne, historie 'życiowe', a nie jakieś krasnoludki jak to uwielbiałam w dzieciństwie ja. 
Oto spis treści:
 
                                         
Widać, że wybrano wiersze ciekawe i śmieszne. 
A oto mój ulubiony. Rymowanka jest logopedyczna, pomaga dzieciom uczyć wymawiać głoski:

 
                                                                
 I historia o korniku i molu, o której jest mowa w filmiku. Widać, że dziecko może się bawić książką i czerpać z niej pomysły.



 Książeczka jest naprawdę niesamowita i inspirująca. Nawet we mnie wywołała ona uśmiech. I mam nadzieję, że jeszcze większy uśmiech wywoła w bratanicy w Wigilię :)

Daję książeczce 9 gwiazdek

Za egzemplarz recenzencki dziękuję Wydawnictwu Literackiemu:
naglowek_aa439b069e.gif.gif?sum=4d025b0a

2 komentarze:

  1. Moje dzieciaki zachwyciły się tą książeczką - piękne ilustracje i równie ciekawe oraz zabawne wiersze. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja dam tę książeczkę bratanicy pod choinkę. Ale też mam nadzieję, że jej się ona spodoba. Myślę, że te ilustracje będą dla niej bardzo intrygujące.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...