piątek, 4 listopada 2016

Szymon J. Wróbel 'Jego oczami' - o księdzu Józefie Tischnerze

      

Jest to książka o księdzu Józefie Tischnerze w kontekście filmu o nim 'Jego oczami', filmu dołączonego do książki. Przyznam się, że zaczęłam od książki, gdyż jestem literkowcem.
Książka pomimo swojej cienkości, jest ciekawa i urozmaicona. Składa się ze wspomnień o ks. Tischnerze, z nieznanych wywiadów, z fragmentów twórczości księdza Tischnera i ze wspomnień o nim, a także z kilku wypracowań młodych uczniów szkół im. Tischnera.
W sumie jest to wartościowa lektura, która przybliża fenomen księdza Tischnera, dla mnie znanego z bycia znanym, gdyż nie czytałam jeszcze żadnej z Jego książek. Wybrane fragmenty z twórczości księdza Tischnera są krótkie, ale ważne. Mówią o miłości, o małżeństwie, o wolności i człowieczeństwie, a także o wartościach tkwiących w pielęgnowaniu kultury regionalnej.
Z przyjemnością obejrzę film 'Jego oczami' w wolnej chwili.
6 gwiazdek

5 komentarzy:

  1. Nie. To nie jest książka dla mnie. :)

    Buziaczki! ♥
    Zapraszam do nas :)
    rodzinne-czytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka, z którą z pewnością warto się zapoznać, wiele wynieść z niej dla siebie, lubię po takie publikacje sięgać. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, bo czasami warto jest przeczytać coś innego, mądrego.

      Usuń
  3. Pewnie nigdy po tą książkę nie sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...