poniedziałek, 14 listopada 2016

Zimowo, muzycznie.....

Dzień dobry moi kochani,
Dziś nie mam recenzji książki, bo 'Ósme życie' wciąż czytam. To wspaniała książka, choć gruba. Ale warto po nią sięgnąć, a ja się cieszę, że Wydawnictwo Otwarte domyśliło się i wysłało mi ten drugi tom do recenzji.... Ostatnio same drugie lub kolejne tomy, bo widziałam, że jest nowy Wędrowycz, którego nie mam jeszcze i drugi tom książki pani Karety. Za nią tęsknię, bo zostawiliśmy bohatera w rozdarciu!
O czym to ja miałam pisać, aha, o planach na posty. No więc wahałam się, czy nie wstawić wierszy Jasnorzewskiej o miłości i tęsknocie, ale ostatnio był Leśmian, więc Jasnorzewską pozostawię sobie do poduszki. 
Obejrzałam ostatnio świetne filmy, warte opisania: 
Korczak', 'Miłość', 'Chce się żyć', 'Przesłuchanie' i 'Lot nad kukułczym gniazdem', ale muszę się do takich postów zabrać, znaleźć kadry itd. 
Więc dziś o tym co za OKNEM: o ZIMIE.
W sobotę było tak...

A to wczoraj....

Jakoś ta aura za oknem skojarzyła mi się z Bożym Narodzeniem, święta, gwiazdka, rodzina, wszyscy razem i smutno mi się zrobiło, bo nie wiem jak to będzie. 
Ale wróćmy do zimy. Moje skojarzenie to ta oto piosenka, którą lubię:
Na całej połaci - śnieg.
W przeróżnej postaci - śnieg.
Na siostry i braci
Zimowy plakacik - śnieg... śnieg.

Na naszą równinę - śnieg.
Na każdą mieścinę - śnieg.
Na tłoczek przed kinem
Na ładną dziewczynę - śnieg... śnieg.

Na pociąg do Jasła,
Na wzmiankę, że zgasła
Na zdarte dwa hasła,
Na słał, słał, aż zasłał,
Na dobre pobudki,
Na gorsze ich skutki...
Na puste ogródki,
Na dzionek za krótki...

Na w sinej mgle dale - śnieg.
Na kocham cię stale! - śnieg.
Na żale, że wcale i na - tak dalej - tak dalej
Tak dalej - tak dalej
Tak dalej - tak dalej - śnieg 
 Autor tekstu:

Jeremi Przybora
Kompozytor:Jerzy Wasowski
Wykonanie oryginalne:Kabaret Starszych Panów

Olga Bończyk, Anna Maria Jopek, Magda Umer, Madox, Kasia Sawczuk, Anna Gogola, Co nam w duszy gra (Krzysztof Tyniec, Katarzyna Skrzynecka, Majka Jeżowska, Mieczysław Szcześniak, Robert Rozmus, Beata Rybotycka, Hanna Śleszyńska, Katarzyna Jamróz, Jacek Wójcicki, Piotr Gąsowski, Władysław Grzywna, Grażyna Łobaszewska, Zbigniew Wodecki, Kwartet Rampa, Bogusław Mec, Vox), Marcin Radke, Małgorzata Szarek
 

Z piosenek o zimie jest jeszcze 'Z kopyta kulig rwie', ale mnie kulig kojarzy się z ostrym zapaleniem oskrzeli, które zafundowała mi moja ostatnia pani dyrektor, wysyłając mnie na kulig jako opiekunkę. Mówiłam jej, że jestem delikatnego zdrowia, ale co tam, pracownik to wół juczny. 

Pozdrawiam,
Wasza Łęcka
Trzymajcie kciuki, żebym wyszła z tego dołka. Choć blog na tym korzysta, bo  czytam jak szalona.

5 komentarzy:

  1. Mnie ostatnio mniej czasu udaje się wygospodarować na czytanie książek, z którymi nie mogę doczekać się już spotkania, zbyt dużo literatury naukowej wkrada się jako konieczność. A aura za oknem jakoś tak nakłania do zadumy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie wyszła książka Knausgårda pt. "Zima", więc musiał spaść śnieg...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak? A na kiedy zapowiadają premierę 'Wiosny'?

      Usuń

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...