piątek, 3 marca 2017

Podsumowanie lutego

Fot. Izabela Łęcka-Wokulska
Witajcie,
W lutym było lutowo, czyli zimno, ponuro, bezludnie, smutnomiBoże... Tylko otulić się kocem i czytać. Na szczęście fotel mam wygodny, nie wyrzucony, jak to było w planie. 
W lutym jeszcze trzymałam się postanowionego przez siebie ograniczenia na książki recenzenckie.
Przeczytałam 5 książek recenzenckich:
Richard Flanagan 'Pragnienie' 

Katarzyna Pinkosz 'Wybudzenia. Powrót do życia. Polskie historie' 

Sławomir Leśniewski 'Potop. Czas hańby i sławy 1655-1660' 

Katarzyna Ryrych 'Życie motyli' 

 Renata Frydrych 'Załatw pogodę, ja zajmę się resztą'

 
Każda 'z innej bajki;, ale wszystkie mnie zaciekawiły i coś dały z siebie mojej świadomości.Pani Ryrych mnie na tyle zaciekawiła, że mam już jej inną książkę, wydaną ostatnio w MG. Flanagan - to wiadomo, super. Pinkosz - pozwoliła mi uświadomić sobie, że naprawdę niewiele trzeba, żeby życie rozsypało się w drobny mak.Leśniewski - to świetna książka o historii, a Frydrych to romans. Mnie romanse denerwują. Ale ten jest świetnie napisany, tylko że w mojej opinii Pola wybrała nie tego faceta.Książka w stylu filmów z Jennifer Lopez. 
Udało mi się w tym krótkim miesiącu wysłuchać kolejnego Wallandera:

Henning Mankell 'Piramida'

Nagroda,  czyli prawo do obejrzenia Wallanderów coraz bliżej (bo postanowiłam, że obejrzę, jak wysłucham wszystkich części). 
Poza tym wreszcie ruszyłam zaległości, które mam na półce i czytniku:

Sofia Caspari 'W krainie srebrnej rzeki' (Saga argentyńska, tom 2)  

Carole DeSanti 'Namiętności Eugenii R.'

Kristina Sabaliauskaitė 'Silva rerum'  

 Steven Galloway 'Wiolonczelista z Sarajewa' 

 Walerij Paniuszkin 'Rublowka. Przewodnik po podmoskiewskim rezerwacie milionerów, miejscu, gdzie władza i pieniądze są sąsiadami' 

Amos Oz 'Sceny z życia wiejskiego' 

Dębski, Komuda, Pilipiuk i inni 'Jeszcze nie zginęła'

 W sumie wychodzi mi, że przeczytałam 13, w tym zaległych - 7, a planowałam -11. Ale dobre i to. Bardzo dużo przeczytałam wspaniałych książek i z tego się cieszę. W marcu nazbierało mi się już 10 recenzenckich i chciałabym dalej czytać zaległe, bo same wspaniałości mam :) Cabre bym chciała, dalej Oza, przeczytać coś Munro (choć się boję trudnych emocji) i jakby było można to skończyć Wallandery. I coś po angielsku przeczytać. Mam książkę o tyłku 

albo 'Zanim się pojawiłeś' w oryginale.
Obejrzałam też filmy:
'La la land', 'Zjednoczone stany miłości' i 'Moje córki krowy' oraz przypomniałam sobie 'Starą baśń'. Wciąż czekam na film 'dla mnie'.

A tymczasem wiosna idzie, ptactwo ćwierka, ogródek trzeba by kopać, kolejne wydatki i jakoś trzeba człapać przez życie.
Pozdrawiam,
Iza Łęcka-Wokulska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...