poniedziałek, 1 maja 2017

Podsumowanie kwietnia

Dzień dobry,
Dziś pora na podsumowanie kwietnia. Wpasowałam się w tym miesiącu w średnią blogerek, bo przeczytałam książek 7 sztuk. Ale wśród nich jest Dostojewski, a jego książkę czyta się jakiś tydzień, przy założeniu że się spieszymy. 

No więc przeczytałam 6 recenzenckich i jedną swoją z półki. Chciałam przeczytać 2 z półki i jeszcze 5 ebooków oraz wysłuchać 2 audiobooki, ale niestety skończyło się na planach. Ale i tak miałam ciekawy literacko miesiąc:

 Fiodor Dostojewski 'Młokos'

William Makepeace Thackeray 'Barry Lyndon' 

 Anne-France Dautheville 'Sekrety roślin. Przyroda uchyla listka tajemnicy' 

  Marcin Mamoń 'Wojna braci. Bojownicy, dżihadyści, kidnaperzy. Opowieść polskiego dziennikarza porwanego przez Al-Kaidę'

  Agnieszka Meyer 'Karmin'

Liao Yiwu 'Za jeden wiersz. Cztery lata w chińskim więzieniu'

i jedną z półki:

  Magdalena Jastrzębska 'Panie kresowych siedzib' 

 W sumie jestem zadowolona z tego miesiąca pod względem książek, bo czytałam same wspaniałe książki, bardzo różnorodne, od reportażu po powieści i wspomnienie oraz Dostojewskiego, który zawsze sprawia, że świat widzę jak cyrk wariatów i przeprowadziłam świetny wywiad z autorką książek, które ostatnio mnie zafascynowały. Cieszę się, że dzięki internetowi jest w ogóle możliwa rozmowa z ulubionym pisarzem:
Wywiad z panią Katarzyną Ryrych, autorką powieści ‘Zginęła mi sosna’ i ‘ Życie motyli’

Poprosiłam panią Ryrych o zdjęcia książek i półek. I to moje życzenie zostało spełnione. Zaciekawiło mnie co czyta pani Ryrych! I znalazłam odpowiedź przypadkiem. Chciałabym przeczytać również tę książkę. 

Poza tym obejrzałam dwa ciekawe filmy:
w święta prezent od TV Metro: 'Morderstwo w Orient Expresie' z 1974 roku z Finney'em i cała plejadą gwiazd! Gratka! Oglądałam to kiedyś po niemiecku, bo nigdzie indziej nie można było i co to za oglądanie było. Byle jakie. Teraz mogłam się pocieszyć dobrą jakością. I tak najlepszy jest Suchet, ale i to był ciekawy film. Postaram się napisać o nim.
Drugi ciekawy film to 'Wołyń'. też wymaga oddzielnego posta. 

Majówka sąsiadów wyglądała wczoraj jak październikówka: w kurtkach puchowych. Oby było cieplej, bo jeszcze w tym roku nie czytałam na łonie natury.

Pozdrawiam,
Iza

8 komentarzy:

  1. Całkiem udany książkowo kwiecień miałaś ☺ U nas trochę cieplej, wczoraj można było zdjąć kurtkę 😀
    Przyjemnej majówki Izo☺

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mogłabym nawet współzawodniczyć z Tobą....masz świetny wynik.
    Niech maj będzie dla Ciebie sympatyczny pod każdym względem......nie tylko czytelniczym. Niech wreszcie zaświeci słońce.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie prognoza pogody nie jest korzystna... Dzięki za życzenia.

      Usuń
  3. Kwiecień nie sprzyjał wychodzeniu na dwór, ale z drugiej trony można było przeczytać więcej książek - jak jesienią.

    OdpowiedzUsuń
  4. Najważniejsze, że przeczytałaś same wspaniałe ksiązki!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...