piątek, 13 października 2017

Recenzja filmu 'Wypełnić pustkę' - poślubić czy się sprzeciwić?

Znalezione obrazy dla zapytania wypełnić pustkęDzień dobry,
Recenzje filmów pojawiają się u mnie rzadko, jak zauważyliście. Pisałam nawet niedawno, że z wyzwania 'obejrzę 52 filmy' obejrzałam 13 i to też dwa w połowie, bo zasnęłam. Ale film, o którym chcę Wam powiedzieć zaciekawił mnie. To izraelski kandydat do Oskara z 2012 roku. W TV Kultura go puścili, więc obejrzałam z zainteresowaniem.
Główną bohaterką filmu jest osiemnastoletnia Shira, mieszkająca w Tel Awiwie, należąca do rodziny konserwatywnych chasydów. Film najpierw pokazuje życie tej rodziny, jej funkcjonowanie wewnątrz i w społeczności, a potem przechodzi do problemu, z jakim musi zmierzyć się Shira. Shira musi zdecydować, czy ma wyjść za mąż za męża swojej zmarłej siostry. Nie kocha go, go dla niej, tak jak i dla wszystkich w rodzinie, jest on wciąż mężem siostry, ale mężczyzna źle się czuje w roli samotnego wdowca i pragnie ożenić się ponownie. Jeśli nie Shira, to on ożeni się z inną kobietą i wyjedzie z Izraela, a tym samym pozbawi dziadków wnuka.
Z tym dylematem, tak jakby antycznym, przyszło się zmierzyć Shirze.
Znalezione obrazy dla zapytania wypełnić pustkę
Źródło zdjęcia: http://novekino.pl/kina/wisla/film.php?id=3095


Znalezione obrazy dla zapytania wypełnić pustkę
źródło zdjęcia: http://dobremiejsce.org/forum-filmow-nie-zwyczajnych-prezentuje-film-wypelnic-pustke-temat-roku-rodzina/

Znalezione obrazy dla zapytania wypełnić pustkę
źródło zdjęcia: http://www.filmweb.pl/film/Wype%C5%82ni%C4%87+pustk%C4%99-2012-659323


Na filmwebie film oceniłam na 9 gwiazdek. Film mnie zachwycił, zaciekawił i skłonił do refleksji. To kino, jakie lubię: skromne, ciekawe, o problemach moralnych. Dylemat, w jaki została wsadzona Shira, początkowo wydał mi się okrutny i dziwny. Jestem konserwatywna, ale nakazanie osiemnastolatce poślubić męża siostry, wydaje się dziwne. Dodatkowo okrutnym zdaje się fakt, że z nim (szwagrem) nikt nie dyskutuje, nikt nie podważa jego potrzeby ożenienia się, tak jakby męskie potrzeby w tej społeczności były wyznacznikiem słuszności.
Potem, gdy tak oglądałam to wahanie się głównej bohaterki, jej miotanie się i rezygnację z kolejnych celów i ambicji, to pomyślałam, że może to jej życie nie jest jednak tak dziwne jak by się mogło wydawać. A my, czy nie musimy ciągle z czegoś rezygnować w imię dobra rodziny? W sumie różnie bywa. Chasydzi po prostu mają odwagę przyznać się do tego.

Polecam Wam ten film. A może ktoś oglądał?


6 komentarzy:

  1. Nie ogladalam, ale chętnie bym obejrzała. Z tego, co piszesz brzmi interesująco. Może uda mi się to gdzieś znaleźć.:)
    kocieczytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdaje się że widziałam na stronie online. Myślę, że Ci się spodoba, bo lubisz książki o prawdziwych problemach. Ja byłam zachwycona filmem i widziałam same pozytywne recenzje na filmwebie.

      Usuń
  2. Oglądałam, ale nie utkwił mi w pamięci ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę? Ja ja właśnie wolę takie filmy bez fajerwerków, awatarów i tranformarsów.

      Usuń
  3. Na takie refleksyjne kino muszę mieć odpowiedni nastrój.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wesołe nie jest, to fakt. Ja od roku mam kiepski nastrój, permanentnie, więc pasuje.

      Usuń

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...