czwartek, 3 sierpnia 2017

Podsumowanie lipca, wiersz Ildefonsa

Dzień dobry,
Mój czytelniczy lipiec wyglądał tak, że się nie wyrobiłam ze wszystkim. Pół miesiąca zajęło mi słuchanie niesamowitej książki, a drugie pół - czytanie. Poza innymi poważnymi problemami dokuczała mi awaria internetu, a potem jak się okazało laptop. Na szczęście formatowanie coś dało. W każdym razie mój plan dnia, że piję kawę i przeglądam internet się zacinał, a to już mnie wnerwiało. Nawet Szustaków nie mogłam słuchać, wyobrażacie sobie?
Wróćmy więc do książek. Tak jak napisałam, były zaległości.Dotychczas nie zestawiałam postów o stosikach z postami o wynikach, ale teraz to uczynię, dla sprawdzenia siebie.
Moje zdjęcie stosiku majowego, czyli z maja na czerwiec.

 To jest post o stosiku majowym, z którego na czas przeczytałam większość, ale nie wszystko. Pozostałe to książki poważne, które trzeba było czytać powoli, z uwagą. Szczególnie Cabre. I udało mi się to w lipcu:


  Jaume Cabré 'Agonia dźwięków'

 

Tim Judah 'Czas wojny. Opowieści z Ukrainy' 

 

Louis Gallet 'Kapitan Czart. Przygody Cyrana de Bergerac'   

 

  Stefanie Zweig 'Nigdzie w Afryce'   

A to będzie zdjęcie stosiku czerwcowego. Przekonajmy się jak udało mi się go zrealizować:

 https://literackie-zamieszanie.blogspot.com/2017/07/stosik-czerwcowy-juz-na-lipiec.html

Stosik z posta o książkach na lipiec

 Jak widać, książki fajne. Nie za wiele ich i 'byłabym je pewnie przeczytała', gdyby nie dwa tygodnie nad audiobookiem.
Oto co przeczytałam:

Beata Agopsowicz 'Cztery pory miłości

 

  Catherine Poulain 'Wielki marynarz'   

 

  Katarzyna Enerlich 'Wiatr od jezior' 

 

W tym miesiącu przeczytałam też trzy książki ze swojej półki:

 

  Ks. Jan Kaczkowski 'Grunt pod nogami. Nieco poważniej niż zwykle' 

 

  Krystyna Sienkiewicz 'Haftowane gałgany'   

 

Joanna Stovrag 'Chwila na miłość'

Oraz wysłuchałam audiobooka:

 

 Alan Bullock 'Hitler - studium tyranii' 

 Napisałam też 5 postów o paczce od Dlaczemu:
Paczka

 

 Wyszło mi 11 książek. Jak na plany na 2017 rok, że w miesiącu przeczytam po 6 książek recenzenckich oraz  jakąś z półki, jakiś audiobook i coś z ebooków to wyszło jako tako. Ebooków nie dałam rady. 
Zapamiętałam ten miesiąc czytelniczo jako książki o małżeństwie, coś o śmierci i polityce. Czyli samo życie. Pocieszyła mnie 'Chwila na miłość', a zasmucił 'Hitler - studium tyranii'. Troszkę zrozumiałam Ukraińców w 'Czasie wojny'. Natomiast ni w ząb nie rozumiem marynarek ;) Żakietów tez nie. 
Jeśli chodzi o filmy to kiepsko jest. Nie dość, że filmów mam dość, to jeszcze zasypiam po napisach początkowych, ale prawie że dokończyłam oglądania wspaniałego filmu z 2012 roku o Thorze Heyerdahlu, moim ulubionym podróżniku i postaci fascynującej:
 Znalezione obrazy dla zapytania Wyprawa Kontiki


I tak to mi ten lipiec zleciał ogórkowo. Pozostawiam Was z wierszem, którego użyła pani Magdalena Zawadzka w swojej biografii:

 Konstanty Ildefons Gałczyński 

Prośba o wyspy szczęśliwe

A ty mnie na wyspy szczęśliwe zawieź,
wiatrem łagodnym włosy jak kwiaty rozwiej, zacałuj,
ty mnie ukołysz i uśpij, snem muzykalnym zasyp, otumań,
we śnie na wyspach szczęśliwych nie przebudź ze snu.

Pokaż mi wody ogromne i wody ciche,
rozmowy gwiazd na gałęziach pozwól mi słyszeć zielonych,
dużo motyli mi pokaż, serca motyli przybliż i przytul,
myśli spokojne ponad wodami pochyl miłością.



 Pozdrawiam!!!

2 komentarze:

  1. Nie jest źle zważywszy, że to jest lato.U mnie latem jakoś mniej książek zostaje przeczytanych niż zimą. Wiadomo, sezon ogórkowy itp heheeh
    Oby tak dalej!
    Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze. Będę usuwać komentarze rasistowskie i wulgarne.
Czytam wszystkie wasze opinie.
Proszę też anonimowych piszących o podpisanie się jakoś.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...